K poskytov�n� sv�ch slu�eb pou��v�me soubory cookies. Kliknut�m na „P�ijmout“ souhlas�te s pou�it�m cookies za ��elem analytiky a marketingu.

V�ce informac�
Nastaven� cookies P�ijmout v�e

Nastaven� cookies

V tomto okn� si m��ete upravit pou��v�n� cookies podle vlastn�ch preferenc�. Pokud ponech�te v�choz� nastaven�, budou povoleny pouze cookies nezbytn� pro fungov�n� webu.

Technick� cookies – nezbytn� pro fungov�n� webu

v�dy povoleno

Technick� cookies jsou nezbytn� pro fungov�n� webov�ch str�nek, nen� tedy mo�n� je zak�zat. Obvykle se nastavuj� v reakci na akce, kter� na webu sami provedete, jako je nastaven� zabezpe�en�, p�ihl�en� a vypl�ov�n� formul���. Tyto cookies m��eme nastavit my nebo poskytovatel� t�et�ch stran, jejich� slu�by na webu vyu��v�me, a neukl�daj� ��dn� informace, kter� lze p�i�adit konkr�tn� osob�. M��ete si nastavit sv�j prohl�e� tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zas�lal upozorn�n�. M�jte ale na pam�ti, �e n�kter� str�nky bez t�chto soubor� nemus� fungovat spr�vn�.

Cookie Popis
cookies_level Va�e nastaven� cookies z tohoto dialogu
PHPSESSID Rela�n� cookie udr�uj�c� ID aktu�ln� session

Analytick� a v�konnostn� cookies

povolit

Analytick� a v�konnostn� cookies se pou��vaj� k anal�ze n�v�t�vnosti webov�ch str�nek a k dal��mu zlep�en� jejich fungov�n�. Pom�haj� n�m porozum�t z�jm�m n�v�t�vn�k� a zp�sobu, jak�m na�e webov� str�nky pou��vaj�. Tyto cookies neshroma��uj� informace, kter� by v�s mohly identifikovat.

Cookie Popis
_ga_Q5WWRN5W1M Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics
_ga Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics

Marketingov� cookies

povolit

Jsou pou��v�ny pro sledov�n� n�v�t�vn�k� na webov�ch str�nk�ch. Z�m�rem je zobrazit reklamu, kter� je relevantn� a zaj�mav� pro jednotliv�ho u�ivatele a t�mto hodnotn�j�� pro vydavatele a inzerenty t�et�ch stran.

Cookie Popis
_gcl_au Marketingov� cookie Google Adwords
_fbp Marketingov� cookie Meta
Povolit v�e Povolit vybran�

Aktu�ln�

18. 08. 2009 / Filip Urban / aktu�ln�

M�m tu dal�� update z kategorie Jakej je Efa Milo� :) V ned�li mi do�la smska od pronaj�matele bytu, �e od �nora mu nedo�ly pen�ze za n�jem a� se na to mrknu. A taky �e jo. P�l roku sem neplatil n�jem a v�bec sem to netu�il. Probl�m byl v trval�m p��kazu, kter� sem p�ed p�ldruh�m rokem asi nastavil jenom na rok a �il v tom, �e se mi ka�d�ho des�teho strhne deset klack� a po�lou se majiteli bytu. Hromad�n� pen�z na ��t� sem si n�jak nev�iml. Kdy� sem pak v ned�li vypl�oval chl�ve�ek s cifrou 63.000,- K� bylo mi �zko :) Celkem siln� argument pro to, za��t n�jak aktivn�ji �e�it vlastn� bydlen�.

Kdy� v�m zmiz� m�s��n� des�tka z ��tu nen� to takov� darda, jako pak odeslat to za p�l roku najednou �ejo. V�m, �e bych ty pen�ze nem�l tak jako tak, ale kdy� �ijete v p�edstav� �e n�jem plat�te a pak mus�te uvalit �edes�tku, cht� necht� mus�te m�t pocit, �e sem ty prachy vyhodil z okna. Nevermind. Je�t� m��u b�t r�d, �e chlap�k je vklidu a ne�e�� pen�le a podobn� sra�ky. V ka�d�m p��pad� ot�zka vlastn�ho bydlen� je zase o pozn�n� aktu�ln�j��.



Koment��e

Kontroln� k�d: kontroln� k�d
21. 08. 2009 / 12.50 / Flako

Litam v tom natvrdo uz nekolik let,..ufff. Dokonce to resim tak, ze platim hypoteku, ale stale bydlim v centru v cizim za mesicni poplatek. Decka nechteji z centra ven a ja se v tom placam. Nicmene, jako investice, se mi ta hypoteka zcela vyplati, protoze pokud to dnes prodam, zcela urcite dostanu vice nez jsem do toho dal a muzu klidne pripocitat najem ve meste. Gyd a Gej�a to vidi nejlepe.
Cosa: tvuj bracha je statni zamestnanec a jako takovy ma urcite jine vstupni podminky nez radovy YP, ...si teda myslim.

21. 08. 2009 / 09.19 / [ K! ]

Ad Gej�a+Gyd - taky jsem reko+odkup �e�il �v�rama ze stavebka, na�t�st� u� to m�m splacen� *4*

20. 08. 2009 / 15.51 / martin

co zl�n? :)

20. 08. 2009 / 14.06 / gej�a

Ale souhlasim s Gydem, ze uvery ze stavebka jsou asi to nejlepsi z financniho hlediska,co muzes na vlastni bydleni pouzit. Anebo je fajn hypoteka,kdy dostanes sto procent hodnoty zastavene nemovitosti, ktera nemusi byt tvoje.Tzn.vasi reknou jo Filo,tady si nechame zastavit barak a az ty prachy dostanes a koupis svuj vlastni byt, nebo postavis vlastni barak,v te chvili presoupnem zastavu na ten tvuj krc�lek a sme z toho venku. Toz tak.

20. 08. 2009 / 14.01 / gej�a

Efa: proc si myslis ze bys jako OSV� nedostal hypoteku? kdyz se udela kombinace hypoteka+preklenovaci uver,projdou i ti mene zdatni;) cumel bys jakym pripadum tady ty veci vyrizuju...

20. 08. 2009 / 09.21 / [ K! ]

V�RO, je to tak, �e je v�m p�id�len byt, v�t�inou 4. kategorie a vy sep�ete s ou�adem n�jemn� smlouvu na 3 nebo 6 m�s�c�, podle rozsahu rekonstruk�n�ch prac� vlastn�m n�kladem. A� je hotovo, ou�ad zkontroluje a vyd� povel k uzav�en� nov� n�jemn� smlouvy na jeden rok. Pokud je po cel� tento rok va�e platebn� mor�lka 100 a v�ceprocentn�, je uzav�ena dal�� ro�n�, p��padn� na dobu neur�itou (zde si nejsem jist), b�hem n� jsou umo�ov�ny pen�ze vlo�en� do opravy (ale nikoli 100%! ou�ad m� tabulky, �e za umyvadlo odpo��t�vaj�, st�el�m, litr, i kdy� jste si po��dila umyvadlo za dva mili�ny z jednoho kusu diamantu) formou slevy z n�jemn�ho, kter� se po��t� z n�jak�ho slo�it�ho vzore�ku, v tuto chv�li nepodstatn�ho.

No a za n�jakou dobu se m��e st�t, �e p�ijde nab�dka ou�adu, jestli t�eba nechcete koupit d�m, d�m, nikoli byt! M�sto je toti� po p�edchoz�ch �patn�ch zku�enostech s prodejem jednotliv�ch byt� ochotno prodat pouze cel� d�m pouze bytov�mu dru�stvu (co� je od nich p�knej poser - kdyby si dru�stevn�ci mohli m�sto dru�stva zalo�it spole�enstv� vlastn�k�, u�et�ili by na ou�edn�ch polatc�ch). A je jen na v�s, zda se se sousedy domluv�te, zda koupit hned a platit v hotovosti (co� zaru�uje nejni��� cenu + refundaci ��sti ��stky formou platby faktur/-y za opravy/rekonstrukce cel�ho domu, tj. v�m�na v�ech oken / v�m�na st�echy / nov� fas�da ap.) nebo a� n�kdy pozd�ji t�eba a taky kdo a jak zaplat� za ty co nechcou koupit a tak po odkupu z�stanou n�jemci, ale ne ou�adu, al�br� bytov�ho dru�stva.

To� takov� to je.

19. 08. 2009 / 18.12 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

[ K! ] Pros�mt� je�t� mi vysv�tli v jak�m vztahu jsi k tomu bytu... p�e� "dostat byt" znamen� to tedy �e si ho od m�sta koup� do osobn�ho vlastnictv� a na vlastn� n�klady oprav�?

19. 08. 2009 / 15.31 / [ K! ]

Jo a d�len� do v�t nen� moje siln� str�nka *10*

19. 08. 2009 / 15.31 / [ K! ]

KILLER - tak to je pro m� novinka, pokud to ov�em nejsou smrteln�ci bez ka�ky a trval�ho pracovn�ho pom�ru, �lov�k kter� p�ijde s t�m, �e m� HPP a n�co (50 - 100 K) na ��t� by nem�l m�t probl�m dostat byt... pokud samo nechce 3+1 na Kobli�n�, �eano. V�ce info na Dominik�nsk� 2, severn� budova, 1.patro, dve�e t�m�� naproti schod�m (hned vedle je n�st�nka, kde je naps�no kdo co kdy kde jak ��m pro�). Ka�dej uchaze� (a te� u� v�cem�n� fabuluju) m� n�jakou kolonku a tam jsou mu psan� body plusov� (kdy� m� na ��t� pakl, kdy� bere� t�eba 20-30 �ist�ho za m�s�c...) a m�nusov� (odm�tnut� nab�zen�ho bytu[zjednodu�uju], ztr�ta zam�stn�n� ...) a tak, p�esn� jako u mne, kdy� m� ur�it� po�et bod� a o byt nen� jin� z�jemce, pop�, je, ale m� m�� bod� ne� ty, nedojde ti za 14 dn� od ukon�en� obdob� pod�n� ��dost� b�l� ob�lka, ale dojde ti s modr�m/�erven�m/te�sinejsem jist pruhem a m��e� za��t sh�n�t �emesln�ky a podobn�...

19. 08. 2009 / 13.33 / Gyd

FANTOMAS: ve druhym ploleti 2005 byl u nas prumerny urok hypo sazby 3,6 procenta, za kolik by dostala v Dansku hypoteku ted? graf vyvoje uroku u hypotek: {odkaz} Fixace je u hypotek asi standard, vem si uver ze stavebka, ta mas urok fixni po celou dobu Aneb moznosti jsou.

19. 08. 2009 / 12.17 / Killer

K!: no nevim, kde cerpas informace, ale pro normalni smrtelniky je pristup k temto bytum nemozny.

19. 08. 2009 / 12.11 / [ K! ]

V�RO, ou�ad je majitelem jist�ho mno�stv� dom�, jejich� ��sti alias byty se daj� koupit za cenu kterou dok�e splatit i kancel��sk� krysa ani� by se musela zadlu�it a� do smrti (kdy� to tro�ku p�e�enu). Pro� platit soukromn�kovi p�t i v�ckr�t v�ce?

19. 08. 2009 / 12.10 / Fantomas

GYD: Chapu, ze kdyz nekomu pujcujes 2 melouny, tak chces zpet nejaky to procento. Ale nechapu, proc cesky banky chteji cca 5% p.a., ktery ti muzou podle smlouvy jeste zvysit-viz fixace.
Mam sestrenici v Dansku, ktera tam zije, brala si tam hypoteku na dum = 3%. Proc ? A to ma plat 4x prumer v �R.
Ale to posouvame uz tuhle diskuzi jinam... *4*

19. 08. 2009 / 11.57 / efa

PEPI: jo nem��u si st�ovat. V�bec se o n�s nestar�, nekontroluje, neprud�. Tak je to v�dycky o d�v��e a my si v���me :)

19. 08. 2009 / 11.39 / p�pi

Ka�dop�dn� majitel je t�kej pohod��, kdy� to, �e mu p�l roku nep�i�el n�jem �e�� jednou sms. Chci taky takov�ho pana dom�c�ho.

19. 08. 2009 / 10.57 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

[ K! ] Hmmmm tak�e to m�me 7let sh�n�n�, zaplacen� 200 ty�ek, potom je�t� postupn� splatit svou ��st 1,6 mil. �v�ru, to zn� skv�le. Jen nerozum�m tomu k �emu je tam dobr� ten ou�ad? Tohle si snad sv�pr�vn� �lov�k nedok�e vy��dit samostatn� bez pomoci bab z ��adu?! *6*

19. 08. 2009 / 09.54 / [ K! ]

Jedin� z�drhel je ov�em magistr�tn� pot�eba hlavn�ho pracovn�ho pom�ru uchaze�e vyvolan� zku�enostmi se spekulanty...

19. 08. 2009 / 09.52 / [ K! ]

Mil� V�RO POHLOV�, 72 LET, D�CHODKYN� - samotn� my�lenka �e st�t pota�mo obec za�izuje komukoliv bydlen� z na�ich dan� je, a to i vzhledem k va�im pravd�podobn� bohat�m zku�enostem, naprosto zcestn�.
Jedin� ka�ky, kter� st�t pota�mo obec utrat� jsou za ��edn�ky a pap�ry a rozhodn� je to m�n�, ne� utrat� jedinec po bytu tou��c�. COSAuv br�cha m�l �t�st�, m� to trvalo 7 let (2 roky chozen� do kanclu, kam baby chodily do pr�ce a ne pracovat + 4,5 let prohl�dek) a st�lo cca t�ch 200 ty�ek, te� je�t� postupn� splatit svou ��st 1,6 mil. �v�ru na opravu st�echy a fas�dy a su na sv�m. Nev�m, jestli bydlen� v obecn�m byt� je skute�n� '...nejlepsi cesta k bytu' ale je to cesta dosti jednoduch� (m�te-li mo�nost utratit cca 1/4 milionu K�) *4*

19. 08. 2009 / 08.19 / Gyd

Najem sice umoznuje nejakou mobilitu, ale na konci ti zustane kulovy. A uroky u hypoteky, ze jsou vyhazovani penez, jak zaznelo niz? Vy byste nekomu pujcili 2 miliony a nic za to nechteli?:)

19. 08. 2009 / 07.49 / efa

Enter: no pr���v�. p�esn� jak ��k�. V kromclu m��e p�e��vat pouze "kreativec" co vyrob� svatebn� ozn�men�, nafot� na ob�anku, um� kop�rovat na kop�rce a do toho si st�ihne webov� str�nky. takovej ten lokal brouk pytl�k, kter� um� v�e a nic a pak to tak vypad�. Takhle bych dopadnout necht�l no :( J���j to je tak t�k�...

19. 08. 2009 / 06.08 / enter

Bydlen� v KM je pro kreativn�ho OSV� cesta do pekel, respektive na prac�k.J� d�l�m v m�di�ch (ve dvou) a p��telkyn� se sha�� lektorovat efektivn� rodi�ovstv�, nebo co to je. V Krom���i je zvl�tn� sorta lid�,, kter� prost� vyd�lat ned�. Nicm�n� bydl�m ve vlastn�m, �e. Tak�e se ka�d� r�no ve �ty�i zvednu, jedu do Olomouce, tam popracuju, zvednu se a ve 14 jedu do Prost�jova. Tam op�t popracuju, no a (jako v�era) jsem v 18:30 doma jak na koni. U� to obj�d�m autem, proto�e ud�lat ka�dej den smy�ku celkem 6ti vlaky s neust�l�mi spo�d�n�mi je prost� na picnut�. �e�en�m asi je m�t v KM byt, ten pronajmout a bydlet v m�st� pr�ce. Tak to chci ud�lat aspo� j�.

18. 08. 2009 / 22.11 / Pepina

no joo, hypot�ka to je z�vazek jako prase, to je fuckt!Nav�c v t�hle zl� dob�. Ale zase na druhou stranu....p�i koupi vlastn�ho je pak byt "tv�j" a ��k� ti pane! a nemus� se s majitelem dohadovat, �e jste vymalovali na moc sytou barvu a nem��ete m�t v byt� ��dn� �iv� zv��e atd.atd.... No a kdy� se dostane� do platebn� neschopnosti tak byt za�ne� pronaj�mat... No zn� to jednodu�e, ale je to risk...nebo zisk *4* jako u mnoha v�c�. To� se m�jte...�aaau m�aau!!!

18. 08. 2009 / 21.48 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

J� osobn� m�m hypot�ku u� �est�m rokem na bar�k s pozemkem 750m2, u� m�m splaceno 40% z celkov� ��stky a za spl�tky plat�m m�s��n� men�� pen�ze co EFA za n�jem v ciz�m byt�. Beru to jako investici do budoucna - sice penzijn� p�ipoji�t�n� m�m taky ale kdo v�... Bar�k je ur�it� jistota.

18. 08. 2009 / 21.05 / kure

A co inflace, ktera se soucansou zadluzenosti muze prijit a da zahoret usporum i dluhum? Nekteri ekonomove predvidaji dokonce hyperinflaci a v takovem pripade je uricte lepsi mit hypoteku.

18. 08. 2009 / 19.58 / Fantomas

Jak uz bylo nize napsano - musis si porovnat splatky hypoteky vs.najem. Pozor jeste na to, ze ty splatky hypoteky jsou zatizeny splatkou uroku (cca 4-5% a vice), ktery jsou podle me vyhazovani penez oknem jako za najem. Pokud jsou vetsi tak se vyplati vyhazovat mene oknem za najem. Najem je jeste z pohledu mladsich vic flexibilni, kdezto hypoteka te vicemene uvaze na to misto.
Jinak je predikce, ze ceny bytu budou stagnovat nebo malo klesat a zalezi na lokalite. KM a okoli klesa, lokality o ktere je zajem se drzi (Brno, Praha).
Taky jsem resil jestli zustat v KM nebo jit mimo. Zkusil jsem denne dojizdet a je to vopruz....takze v KM dobijim baterky,ale pracovat musim v preurbanizovanem svete... *13*
Mozna reseni by bylo bydlet v KM + home office v KM pokud na to zam.pristoupi a sem tam dojizdet - hlavne ne denne !

18. 08. 2009 / 17.10 / kepaso

K!: j� �ek�m na byt na Cejlu, je to tam pohodi�ka *13*

18. 08. 2009 / 15.59 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

Hmm nev�m jestli bydlen� v obecn�m byt� je skute�n� '...nejlepsi cesta k bytu'. Osobn� mi vad� samotn� my�lenka �e st�t pota�mo obec za�izuje komukoliv bydlen� z na�ich dan�.
Jestli je n�kdo soci�ln� pot�ebn�, m� n�rok na p��sp�vek na bydlen�. Pro� by ale m�l bydlet v obecn�m?!
Nav�c jakou tam m�te jistotu? Dovedu si p�edstavit �e n�kdo str�v� v obecn�m bydlen� cel� �ivot, pen�ze pro�ere nebo rozfofruje za prostop�nosti, pak to ke st�ru n�jak neklapne a bude si st�ovat jak je z n�j bezdomovec a jak je ten sv�t nespravedlivej.

18. 08. 2009 / 14.31 / cosa

Efo, [ K! ] ma pravdu. Je to nejlepsi cesta k bytu v Brne. Napises zadost na magistrat casti v ktere ted bydlis. Nech si od nekoho opravit hrubky at hned nespadnes do kategorie BLB. :-). Jinde nemas narok. Pak ti zacnou chodit nabidky na jednotlive byty. Jdes na prohlidku a pak znovu pises zadost na uz konkretni byt. Vypada to jako pakarna ale neni to tak zdaleka tak hrozny jako platit Hypo. Jsou to byty po neplaticich takze jim jde predevsim o to abys mel prijem. Bracha ted jeden takovej dostal a netrvalo to ani rok. Zkus to.

18. 08. 2009 / 12.23 / Gyd

EFA: mozna bys jako OSVC hypo nekdy dostat mohl, to by ale to podnikani muselo koncit jinymi vysledky z pohledu prijemce tvych dani ;-) tvuj kamos z prdele okolo

18. 08. 2009 / 11.18 / [ K! ]

Efo, na hypot�ku se vys... magistr�t m� furt voln� byty...

18. 08. 2009 / 11.03 / Killer

Rozumim, chapu. Z techto duvodu odmitam prac. nabidky v praze a jinych preurbanizovanych mestech.

18. 08. 2009 / 10.42 / efa

Killer: ne�e��m hypot�ku.Tu mi nikdo ned�. �e��m z�kladn� v�c jestli z�stat v Brn� nebo v Km kde m�m p�ecijenom z�zem� i co se bydlen� t��e, ale zase kulturn� �ivot a klientela b�dn� + k�mo�i odstehovan� do v�ech prdel� okolo. Zva�uju v�echna pro a proti a tak no. A tohle extempore bylo jen p�id�n� z�va���ka pro variantu Km.

18. 08. 2009 / 10.39 / Killer

:) nechtel jsem nejak rypat. Ale v soucasnosti si porizovat hypoteku je opravdu nevyhodne, predevsim, ze splatky + fond oprav s inkasy je mnohem vyssi nez najem. A to o dost. Trochu jsem patral a daval si veci do souvislosti....

18. 08. 2009 / 10.19 / efa

Killer: plat�m to z podnikatelsk�ho ��tu. chod� mi tam r�zn� platby a cifry mi tam l�taj nahoru dol�. N�jak sem to nepozoroval no...a souvislost neplacen� a vlastn�ho bydlen� je jednoduch�. T�ch 60 co sem odevzdal mohlo padnout na n�kolik spl�tek hypot�ku (kterou mi samo jako OSV� mikdo ned�) Tak�e vlastn� nic ne�e��m :)

18. 08. 2009 / 10.05 / Killer

Sorry, ale nechapu souvislost s neplacenim najmu a nutnosti vlastniho bydleni. V soucasnosti je najem idealni reseni, hypoteky jsou nyni nevyhodne a ceny nem. jeste o kousek klesnou. Kazdopadne jses kokos, ze nepoznas, ze ti koncem mesice zbyde na uctu o desitku vic. To ja bych poznal i par tisicoveka a hledel bych je dal rozmnozit...


© Copyright 2012–2026 youngprimitive.
All Rights Reserved.
D�msk�P�nsk�