K poskytov�n� sv�ch slu�eb pou��v�me soubory cookies. Kliknut�m na „P�ijmout“ souhlas�te s pou�it�m cookies za ��elem analytiky a marketingu.

V�ce informac�
Nastaven� cookies P�ijmout v�e

Nastaven� cookies

V tomto okn� si m��ete upravit pou��v�n� cookies podle vlastn�ch preferenc�. Pokud ponech�te v�choz� nastaven�, budou povoleny pouze cookies nezbytn� pro fungov�n� webu.

Technick� cookies – nezbytn� pro fungov�n� webu

v�dy povoleno

Technick� cookies jsou nezbytn� pro fungov�n� webov�ch str�nek, nen� tedy mo�n� je zak�zat. Obvykle se nastavuj� v reakci na akce, kter� na webu sami provedete, jako je nastaven� zabezpe�en�, p�ihl�en� a vypl�ov�n� formul���. Tyto cookies m��eme nastavit my nebo poskytovatel� t�et�ch stran, jejich� slu�by na webu vyu��v�me, a neukl�daj� ��dn� informace, kter� lze p�i�adit konkr�tn� osob�. M��ete si nastavit sv�j prohl�e� tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zas�lal upozorn�n�. M�jte ale na pam�ti, �e n�kter� str�nky bez t�chto soubor� nemus� fungovat spr�vn�.

Cookie Popis
cookies_level Va�e nastaven� cookies z tohoto dialogu
PHPSESSID Rela�n� cookie udr�uj�c� ID aktu�ln� session

Analytick� a v�konnostn� cookies

povolit

Analytick� a v�konnostn� cookies se pou��vaj� k anal�ze n�v�t�vnosti webov�ch str�nek a k dal��mu zlep�en� jejich fungov�n�. Pom�haj� n�m porozum�t z�jm�m n�v�t�vn�k� a zp�sobu, jak�m na�e webov� str�nky pou��vaj�. Tyto cookies neshroma��uj� informace, kter� by v�s mohly identifikovat.

Cookie Popis
_ga_Q5WWRN5W1M Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics
_ga Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics

Marketingov� cookies

povolit

Jsou pou��v�ny pro sledov�n� n�v�t�vn�k� na webov�ch str�nk�ch. Z�m�rem je zobrazit reklamu, kter� je relevantn� a zaj�mav� pro jednotliv�ho u�ivatele a t�mto hodnotn�j�� pro vydavatele a inzerenty t�et�ch stran.

Cookie Popis
_gcl_au Marketingov� cookie Google Adwords
_fbp Marketingov� cookie Meta
Povolit v�e Povolit vybran�

Aktu�ln�

18. 03. 2008 / Filip Urban / aktu�ln�

Rok z rokem se se�el a z ni�eho nic m� po hlav� ude�ila velk� p�st st�tu s velkou bublinou: "NAVAL!". By� sem st�edo�kolsky vystudovan� ekonom, moc toho o ekonomice, ��etnictv� a dan�ch nev�m. Asi sem ned�val pozor kdy� sme to prob�rali nebo nev�m. V ka�d�m p��pad� te� v�m, �e je pozd�. P�ed t�dnem sem polo�il m� ��etn� na st�l slo�ku s dokladama a d�lejte co um�te...Za 3 dny mi zd�en�, �e m�m probl�m. N�jak sem zapom�l tvo�it n�klady a tak n�jak se starat o ��etnictv�.

Kdy� sem sly�el ��stku, kterou budu patrn� muset vypl�cnout st�tu, m�lem se mi podlomily kolena. Dal�� probl�m je ten, �e od listopadu sem povinnen platit DPH�ko. Co� sem v�bec netu�il a ve Slovinsku sem to n�jak ne�e�il. Te� mus�m zp�tn� ��dat o registraci a �ek�m n�jak� sankce, kter� nutn� mus� p�ij�t. No zkr�tka nen� to prdel to podnik�n� v�m pov�m. J� vlastn� ani podnikat nechci!

Chci si d�lat svoje tri�ka a pokud mo�no odv�d�t dobrou grafiku pro sv� klienty. Nic v�c nechci. Nechci jezdit ka�d� m�s�c k ��etn�, nechci vym��let jak s ��m vydrbat abych st�tu nemusel platit takov� sumy a �pekulovat co si kdy koupit ve stylu: rad�i to odezvd�m n�komu jin�mu ne� vyhodit pen�ze st�tu.

Mysl�m si, �e celej da�ovej syst�m je postavenej od z�kladu �patn�. Pokud cht�j� po lidech takov� nehor�zn� sumy, pak nen� divu, �e se ka�d� sna�� st�t odrbat, co to jde. Nev�m, jestli to takhle funguje ve v�ech st�tech, ale m�l by se n�kdo kompetentn� nad t�m zamyslet a p�ij�t s n�jak�m rozumn�j��m �e�en�m. Mo�n� by ve v�sledku st�t vyd�lal v�c pen�z a lidi by m�li lep�� pocit, �e sice st�tu n�co zaplatili ale nen� to takov� suma, kter� by jim skoro zlomila vaz. M�m pocit, �e je tady n�co �patn�...



Koment��e

Kontroln� k�d: kontroln� k�d
24. 03. 2008 / 14.22 / mishul

ma cenu cca 2 milionu a dan chtej 24%..

23. 03. 2008 / 21.28 / witeg

500 000?? co to je za louku, co to je za dan???

23. 03. 2008 / 18.56 / mishul

take nas ted stat "potesil":
v ramci narovnani sousedskych vztahu jsme se rozhodli vymenit si dva uplne stejne pozemky se sousedem, aby mely lepsi navaznost. Nase zakony ovsem neznaji pojem vymena, takze se musi udelat dve ruzne kupni smlouvy. Takze vysledek: zbavili jsme se louky, misto ni mame uplne stejnou louku o 50m vedle. a stat? Navalte 500 000 dan! (soused, pac neni pravnicka osoba je ji zprosten) .. *9*

21. 03. 2008 / 20.03 / Flako

2ALL: Neni dulezite, kolik na danich zaplatite, ale kolik vam zustane po zaplaceni. No nejdulezitejsi ovsem je, jestli jste s vysledkem spokojeni. *4*

21. 03. 2008 / 14.45 / Do

heheh, no a pokud se nic nezmenilo, tak by to m�lo d�t stejn� ��sla:
tak�e pokud je 701,1 ��stka v�etn� DPH, tak sumu bez DPH dostane� vzorcem 701,1 / 1,05 (nikoliv 701,1 - 701,1*0,05).
jinak postupuje� spr�vn� kdy� p�ipo��t� 5% z 666 (co� je 33,3, celkem 699,3) d�le�it� je hledat DPH st�le ze stejn� ��stky, ne jednou z 666 a podruh� z 701 ;-)
cinkcinkcink *15*

21. 03. 2008 / 12.03 / withson

do: 701,1 cink *4* cink *4*

pokud se to nezmenilo tak se k 666 nepripocitava 5 procent, ale z konecne castky se po odecteni 5 procent stane 666...

21. 03. 2008 / 09.00 / Do

pitris:
ehm, 699,3 cink *4*

20. 03. 2008 / 19.37 / PITRIS

V�te co je to 666?
Satan
A 669,8?
Satan +5% DPH

20. 03. 2008 / 16.41 / Irco

GYD: m� pravdu v tom, �e to nejsou pen�ze, kter� si m��e� n�rokovat. Ale to je jedin� v �em m� pravdu. Poptej se lid� z finan��ku jak se v�ci maj�. Jsou to pen�ze kter� TY vyd�l� ! Jsou TEBOU vyprodukovan�, kter� jen za tebe fakticky ( nikoli ze sv�ho ) odvede zam�stnavatel. Co se nyn� zm�nilo je jen to, �e kone�n� dacani naho�e zavedli to co je v�ude b�n�, �e se v�e uv�d� na v�platn� p�sce. To, �e na z�klad� nesmysln�ho z�kon�ku pr�ce m�me je�t� nesmysln�ji postaven� pracovn� smlouvy je jin� v�c. Bohu�el. Chce to soci�ln� i d�chodovou reformu. Proto�e nyn� ty tv� ( na�e ) vyd�lan� pen�ze ( jak ��kaj� ) z tzv. superhrub� mzdy jdou s prominut�m do �iti ( na nemaka�enka ). Ani na z�pad� je nedostane� na ruku, ale jdou ti na TV�J ��et zdravotn� a d�chodov�. A s t�mi pen�zi se zase shled�. A tady ti potom v�em co ti strhnou vyhro�uj�, �e nebude� m�t na d�chod pokud si je�t� sou�asn� nebude� strkat pen�ze 30 let do pochybn�ch fond� �i co.... Je�t� moc se v tomto st�t� mus� zm�nit....

20. 03. 2008 / 13.09 / Gyd

DO: vsak ja ti to neberu, temhle styl premysleni je nastavenej dobrym smerem (tvuj)

20. 03. 2008 / 12.37 / Do

K! ... v pohod�, vzdoruj, ale bacha na exekuci oni maj� zkr�cenou cestu k v�konu rozhodnut� (nejde� k soudu), nicm�n� vzdoruj, jak dlouho m��e�, pen�le z pen�le u� nar�stat nem��e ;-) (nev�m jak �roky z prodlen� te� z hlavy, ale snad taky ne)
P.S. platit se m� a model, kter� navrhuje� by byl pracn� m�lo efektivn�, resp. pro� se p�ipracovat o p�lro�n� pen�le ? z�klad je, �es nezaplatil a tud� je na tob� zjistit si, co z toho vypl�v�, oni syst�m (tuto samostatnou oblast ve vyb�r�n� a placen� soc. poj. a t�eba i n�sledn�ho �erp�n�) neporu�ili, zji��uj si s�m. ale tak dopis o tom, �e jsi nezaplatil by asi mohl doj�t no ..... no i kdy� ��dov� m�s��n� takov�ch mo�n� 100.000 dopis� .... :-// nev�m ...

20. 03. 2008 / 12.30 / Do

Gyd: *1* :kill:
��dn� filantrop, je to siln� ekonomick� a� vizion��sk� pohled, probl�m je, �e pracuje� v rozvojov�m prost�ed� ;-)))
mysl�m, �e kdyby si t� dali do par�dy moji ��fov�, �e bys vid�l co je to motivace, ale i nasazen� a p�itom m� v�dy mo�nost volby :-D
... tak�e tvoje zku�enost a to, �e ty "pen�ze nejsou tvoje" je tvoje volba ;-DDD

20. 03. 2008 / 12.28 / [ K! ]

LIX - 19.03.2008 | 22:02 - to je taky p�knej pojeb... m�j p��klad: 1993 jsem skon�il po roce v h�ku, ud�lal si pr�zdniny jako po �kole a za n�jakej rok nebo dva mi do�lo �e jsem 06+07/1993 nezaplatil 893 poji�t�n� a za to �e m�m pen�le 2263. Tak jsem jim zaplatil to pojistn� a za n�jakou dobu do�lo psan�, �e a� teda ty pen�le 2263 honemrychle zaplat�m na ZVL��TN� konto. Neud�lal jsem to a za rok p�i�el dopis, �e a� teda ty pen�le 2263.... a letos ho �ek�m taky.
A nezaplat�m.
Maj� ou�ad� t�i prdele, tak pro� tam n�kdo nekontroluje placen�, �e by ti do m�s�ce do�lo bacha nezaplatils, zapla� a teprve POT� co to nezaplat�m dejme tomu p�l roku, poslat upozorn�n�, �e ti nab�haj� pen�le. Asi je to moc jednoduch� a voni musej d�lat v�ci slo�it�... *10*

20. 03. 2008 / 12.16 / Gyd

kluci, ja hovorim o zkusenosti z mista, kde pracuju ja. Pokud by nase firma mohla tyhle naklady usetrit, urcite je neda me:) Ale beru, ze jste filantropicti podnikatele *8*

20. 03. 2008 / 11.42 / Pedro

Gyd: jak p�e DO, kdyby st�t st�hl tyto odvody za zam�stnance, tento poplatek za to, �e n�komu d�v� pr�ci, rozhodn� bych se nerozpakoval d�t velkou ��st uspo�en� ��stky pr�v� tomuto zam�stnanci pro jeho rozvoj a spokojenost a o�ek�val bych jeho v�t�� z�pal pro spole�nou v�c, z pohledu zam�stnavatele s t�mito odvody mus�m po��tat v�dy kdy� n�komu d�v�m mzdu, jen d��v to bylo schovan� a te� to ka�dej m��e vid�t na p�sce, na kolik vlastn� sv�ho ��fa p�ijde...

20. 03. 2008 / 10.47 / Do

Gyd: no, to nev�m, asi by do�lo k n�jak�mu rozd�len�, proto�e ty ho re�ln� stoj� 45, tud� mu asi odvede� pr�ci za ty prachy, minim�ln�. P�i uvoln�n� odvod� zam�stnavatel� by ur�it� asi do�lo ke korekci sm�rem dol�, ale j� kdybych t� zam�stn�val a d�lal jsi pro m� dobrou pr�ci, tak ti �eknu, Gyde stoj� m� m�s��n� 50 tis. (s t�m tv�m stahov�n�m porna v pracovn� dob� :-DD) a j� nem�m probl�m s t�m, kdy� je uvid� v�echny ....... tak�e rozumn� (dlouhodob�) zam�stanvatel takhle p�em��l� ....

20. 03. 2008 / 08.29 / Ivan

No tak v���m, �e to je p�kn� na pi�u, kdy� �lov�k p��jde v b�eznu za ��etn� a ta mu �ekn� �e vyklop� 100 litru na dan�ch, to se opravdu podlom� kolena, �e jo. Ale kdo na to trochu mysl�, tak si to v prosinci v�echno spo��t�, zjist� si jestli m� v�echny socky a zdravka zaplacen�, po�le p�eplatky aby si maxim�ln� sn�il dan� a pak u� jenom v klidu �ek� na b�ezen. Na syst�m ne�ehr�m, proto�e stejn� co s t�m.

20. 03. 2008 / 08.20 / Gyd

IRCO: prosim, budme konkretni,: moje pracovni smlouva je na 25K plus premie, coz je dohromady cca 35K. Tyhle penize ja dostavam jako hrubou mzdu, ale zamestnavatele stojim ve skutecnosti 45K (alias superhruba mzda). Tech 10K rozdilu mezi 35 a 45 nejsou moje penize!! Ani pred zmenou na "superhrubou" mzdu nikdy nebyly, neni to narokova cast moji odmeny. Takze tak

V�RA POHLOV�, 72 LET, D�CHODKYN�: Ja verim, ze kdyby je nemusel dat statu, urcite je neda me, protoze by je mohl usetrit:)

19. 03. 2008 / 22.02 / lix

eh tak sem dneska byl poresit dane a pry ze mam nejaky problem na zdravotnim pojisteni a asi tam budou penale. ja na to kolik to ma bejt? no asi 20 klacku *6*

19. 03. 2008 / 21.41 / Brake

BURMAJONES: Ja myslim, ze tady neni ani tak rec o tom, jak vysoky jsou dane, ale o zpusobu, jakym je clovek musi priznavat a co pro to musi vsechno udelat... V USA jsou sice dane treba stejny, ale urcite v tom neni takovej bordel a nemaji danovy priznani tlusty jak knizku...

19. 03. 2008 / 21.39 / Brake

IRCO: Sak to taky netvrdim...Pokud se chces mit dobre a zaroven nekrast, tak se musis otacet...

19. 03. 2008 / 21.08 / burmajones

bo�e j� tyhle podnikatelsk� st�nosti nesn��m.p�est�hujte se do usa,tam je da�ov� z�t� lautr ta sam� jako tady :-)
ch�ch�����

19. 03. 2008 / 21.00 / Irco

Marty: �koda
Brake: ? no ono to nen� zadarmo....

19. 03. 2008 / 20.51 / Brake

NUDA: Stanes se jim, kdyz prekrocis milion rocne... v tom pripade koukam, ze se ma EFA hodne dobre.... *1*

19. 03. 2008 / 20.47 / Marty

dane sou peklo, vcelku mi ale vyhovuje spolecne zdaneni manzelu *8* skoda ze konci *3*

19. 03. 2008 / 20.08 / Do

hu���, tak to je s�la ... no za�nu u Nudy asi :-D m� luxusn�ho k�mo�e, kter� stabiln� vyd�l�v� 789 milion� m�s��n�, p�edpokl�d�m, �e m� vysok� m�s��n� obraty (kolem 4 mld ?) z finan�n�ch operac� a ty mu kr�t� odpo�ty DPH na vstupu a ob�as ud�l� "z hlediska DPH zdaniteln� pln�n�) obrat ve v��i 789 mil. ? je to ok� ? jestli jo, tak m� hodn� �patn� da�ov� poradce ... tydle v�ci mus� m�t o�et�en� p�ece (kde d�lat a kde ned�lat jak� zdaniteln� pln�n�)
sp� si mysl�m, �e to nen� ok�, �e tam bude n�kde chybka ... no a v cel�m "tomto odborn�m" duchu se tady nese cel� tadle diskuse: dan� jsou vysok�, n�co je �patn�.
Nev�m kolik je tady liber�l� a pravi��k�, kte�� by podpo�ili t�eba Vlastika Tlust�ho "ostrou variantu" poklesu DzP na 15 % ze supernehrub� mzdy, nev�m kolik je tady n�rodohospod��� a rozpo�tov�ch odborn�k�, kte�� znaj� rozpo�tov� a mimorozpo�tov� p��jmy a dok�ou spo��tat, kolik "pro�erou" d�chodkyn� (nic osobn�ho v�ro ;-)), kolik stoj� co a jak to jde po��dit levn�ji atd. Ano da�ov� kv�ta je skute�n� kolem 40 % a je to tak v�ude. Nev�m, kde to nen� ... asi v�chod a jihov�chod atdatd.... ale to je zase jin� ot�zka.
Nikdo nemus� b�t da�ov� poradce ani n�rodohospod��, ale vad� mi ty �ech��kovsk� soudy jak je to "nejl�p v�echno :-D" napi�u, kdy� jsou dan� takov� a makov� ... todle d�cka jestli neum�te vy�e�it nato� zm�nit, mus�te prost� vz�t jako fuckt a nezas�rat si karmu ;-DD
Gyd: ono to tak nen�, jestli je to jednou co plat� firma nebo ne. ��f za tebou p��jde a �ekne ti, j� ti plat�m 50, minim�ln�, mn� to ale stoj� 67,5, ty z toho vid� tak 35. Nab�z�m ti 60 na fa�ko a dan� si vy�e� s�m (7,5 je moje provize pokr�vaj�c� riziko "podn�k�n� - skryt�ho zam�stn�n�"). tak�e najednou zjist�, �e si dan� po�e�it um� a 60 je tvojich, m�sto 35. Ale ch�pu, kdy� si n�kdo osobn� vybere prvn� volbu zdan�n�ho prac. m�sta, nicm�n� odv�d� pr�ci, za kterou tv�j ��f chce platit m�s��n� 67,5 tis., minim�ln� ....
jinak jako souhlas, kontroly napi�u (m�ly by b�t p��sn�j��), korupce, blablabla, ale zase jsme u lidsk�ho faktoru, syst�m nen� v�bec nastaven �patn�, po�me diskutovat o lep��ch modelech.

19. 03. 2008 / 20.00 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

GYD: No ono hlavn� o to �e kdyby zam�stnavatel ty pen�ze nemusel d�t st�tu, mohl by je d�t tob� co� by byl sakra rozd�l. To �e je nikdy neuvid� neznamen� �e neexistuj�. *7*

19. 03. 2008 / 19.42 / fbi

AYAAP: ok. tak pokud vydelavas rocne nad 34600, pak jen ta castka na 34 600 je zdanena 40%... takze pocitej se mnou - pokud bys vydelal rocne 100 000 liber (coz pochybuju, ale mozna me prekvapis), tak se ti prvnich 5225 nedani vubec, dalsich 2230 se zdani 10%, coz je 223, pak mame 27145 zdanenych 22%, coz dela 5971.9 no a nakonec 65400 se dani 40%, coz dela 26160 liber... celkem tedy: 223+5971.9+26160=32354.9

19. 03. 2008 / 19.15 / ayaap

FBI - Pises to same co ja. Nad 34 600 liber je to 40%. Dej si to dokupy a nesmysl to neni.

19. 03. 2008 / 18.38 / Irco

GYD: no to �emu ��k� ty "co si nikdy nevidel" je skute�n� mzda zam�stnance ! Pen�ze, kter� vyd�l�v�. Na�t�st�, u� v�e mus� co vyd�l� vid�t na p�sce. Tak�e vid� i p�esn� ��stky, kter� n� ze sv�ho, ale z tv�ch pen�z za tebe odevzd�va st�tu. To jsou pen�ze, kter� jsi vydl�lal a ��st z nich odv�d� ty a ��st za tebe odv�d� zam�stnavatel. A v�e to jde do �iti na nemaka�enky a tob� budou politici vyhro�ovat, �e nebude� m�t na d�chod. A�t mi to n�kdo z nich �ekne do o�� !!! Vyd�l�m 100.000 a na ��et mi p�icestuje 55.000 ! Post��let ty hovada !

19. 03. 2008 / 18.35 / fbi

AYAAP: 40% v UK??? co to je za nesmysl? V UK mas tenhle danovy rok prvnich 5225 liber nezdanenych, pak dalsich 2230 se dani 10%, dalsi vydelek nad to az do hranice 34600 liber rocne se dani 20% a az co se vydela nad 34600 se dani 40% ... Viz oficialni stranky HM Revenu: {odkaz}

19. 03. 2008 / 18.33 / Elmox

Pl�tcem dan� z p�idan� hodnoty je ka�d� subjekt se s�dlem, provozovnou �i m�stem podnik�n� registrovan� jako pl�tce DPH. V �esku se pl�tcem mus� povinn� st�t subjekt, jeho� obrat p�es�hne za nejbli���ch 12 p�edch�zej�c�ch po sob� jdouc�ch kalend��n�ch m�s�c� ��stku 1 000 000 K�. P�ihl�ku k registraci mus� podat do 15 dn� po skon�en� term�nu, v n�m� subjekt p�ekro�il stanoven� limit a pl�tcem se st�v� prvn�ho dne t�et�ho m�s�ce n�sleduj�c�ho po m�s�ci, ve kter�m p�ekro�il stanoven� obrat.

19. 03. 2008 / 18.24 / Irco

EFA: no j� cvak�m od p�ti do osmi p�cha�ky a v�� mi, �e m� sere, kdy� pak na v�platn� p�sce vid�m, �e 49% z v�platy jde do �iti......

19. 03. 2008 / 18.07 / gej�a

NUDA:naprost� souhlas

19. 03. 2008 / 16.58 / ocin

GYD: ten figl je v tom ze ti dan bo jaky odvod pocitaji i z toho co za tebe plati ten zamestnavatel..takze ti zdani i to co si nikdy nevidel :))

19. 03. 2008 / 16.09 / Killer

Mega dnes nic neni. Nechapu, proc porad ty limity snizuji, akorat to administrativne vic vsechny zamestna.....

19. 03. 2008 / 16.08 / grregg

ROZSIRENI OBZORU: Vztah miry zdaneni a vybrane sumy penez resi "Lafferova krivka"
PRISLOVI TETY KATERINY: Pozde pichat, honit
;-))

19. 03. 2008 / 15.48 / Nuda

M�m takovej dojem �e pl�tcem DPH se st�v� �lov�k hned po t�, co p�ekro�� m�s��n� obrat 80 tis�c korun. Hned po prvn�m takov�m m�s��n�m obratu by se m�l �lov�k hl�sit k placen� DPH. Jinak m�m jednoho k�mo�a, kterej m�s��n� odv�d� na DPH st�tu 150 mili�n� korun a finan��k ho co chvilku prov��uje a uh�n�. Jak on s�m ��k� ... plat�m takovou dardu m�s�c co m�s�c a jim je to po��d m�lo a m�lo. NENA�RANEJ ST�T! Nebejt ho, tak a� si st�t vypo��t� kolik pen�z to d�l� do st�tn� kasy za rok. Hajzlov�. Dle m�ho, kdyby st�t s rozumem reguloval da�ov� odvody a nastavil je tak, aby podnikatel odvedl, ale taky vyd�lal s mo�nost� se rozv�jet, zv�t�ovat a t�m p�dep profitovat (v kone�n�m d�sledku tedy i v�ce odv�st na dani - samo s rozumem ), tak to tu vypad� trochu jinak a nesna�il by se s t�m ka�dej n�jak vydrbat. To plat� jak u firem (zisky vs n�klady), tak u fyzick�ch osob ad prodej nemovitost�, aut, atd. (kr�cen� cen ve smlouv�ch po dohod� s kupuj�c�m, atd). Jo jo, kdo chce moc, nem� nic.

19. 03. 2008 / 15.24 / Va�ucek

Mega *6* tyvoe *8*

19. 03. 2008 / 15.18 / ayaap

ja v UK platim dan kolem 40% - bezny zamestnanec. Velmi zvazuju, ze pujdu pro - tady legalni - a u nas zvany schwarz system. Dane pak kolem 20%. Rikat ale, ze je neco spatne je imho detinske, kdyz se na tu cestu clovek da, usetri, ale musi pocitat s tim, ze se musi starat.

19. 03. 2008 / 15.14 / efa

dante2: no u� to tak vypad�. sem jen student co si p�ivyd�l�v� ke studiu. Moje blbost �e sem to p�iznal no *10*

19. 03. 2008 / 15.08 / dante2

zasrany dane. platcem DPH se muzes stat i nasilne? uah. ale to znamena, ze jsi otocil tenhle rok milion ne?

19. 03. 2008 / 14.44 / Gyd

ONIA: jak bavi, co to meles? :-) To je jasny, ze to nikoho nebavi, ale kdyz chci byt podnikatel, tak s tim musim pocitat a proboha nebrecet, jak je to zly a nejlip predposledniho brezna. Ja to delat nechci a proto jsem zamestanec, kde me skubou tak nejak pravidelne.


V�RA POHLOV�, 72 LET, D�CHODKYN�: To me nezajima, ze zamestnavatel za me plati dane, ty penize, co on odevzda, nejsou moje a nikdy nebyly, danenym subjektem je on. I kdyz nevim, jak je to ted s danenim te superhrube mzdy, nekde tam byl tusim figl.

19. 03. 2008 / 13.52 / efa

ONIA: no ty voe ted to �e��m. mus�m na finan�n� s pros�kem a sklopen�ma u�ima �e sem si toho nev�iml bo sem byl 4 m�s�ce v tom slovinsku a n�jak sem to nesledoval :( Je mi jasn� �e bude pen�le. Kurwadr�t :(

19. 03. 2008 / 13.30 / kubson

ohledn� t� dph registrace, bacha na to - nen� jen limit obratu za posledn�ch 12m�s�c�, ale pokud nakupujete n�co ze st�t� EU, plat� hranice 10000EUR - kterou kdy� p�ekro��te st�v�te se tak� pl�tci..

19. 03. 2008 / 12.35 / jirka.cara

Nejhor�� mi p�ijde opravdu fakt, �e st�tu zaplat� po se�ten� p��m�ch a nep��m�ch dan� v�c jak polovinu toho, co si vyd�l�. Ale nezaplat�m to jenom j�, efa, ale ka�dej, kdo existuje v �R. Fungov�n� st�tu je drah� sradna, pak m� ale mrz� a zar�� (sp� se*e), kdy� n�co nefunguje tak, jak by m�lo. Nav�c ��m v�c pen�z se od da�ov�ch poplatn�k� vybere, t�m v�c syst�mem prote�e, ale taky t�m v�c m��e b�t ukradeno. N�dke je asi n�co �patn�.

19. 03. 2008 / 12.31 / onia

Gyd & Withson: Hele, najdete mi nekoho koho bavi si kazdy den vyplnovat kolonky v ucetnim deniku, vite uplny howno panove!
Efa: drz se. 1) platit platit platit. 2) A bude hur!
Prosim te! dej si silenyho majzla na to aby te preregistrovali jako platce zpetne od toho listopadu - bacha na to! Stalo se mi to samy - ozvali se mi v dubnu, ze sem se mel prihlasit jako platce od novyho roku (socani s komancema protlacili v parlamentu snizeni hranice pro obrat kurwa jak sem to mel vedet kdyz je jebu), tak sem se prihlasil, jenze !! Na zacatku kvetna hned jak sem mohl a leden az duben za me spocital statni urednik na FU KM na 26000,-. Svinstvo! For je v tom ze te chyti do pasti, na ty mesice uz zpetne nemuzes! Sama mi to tam ta jedna urednice rekla, ze do toho pravidelne spadne dost lidi.. Bacha na to! Zkus se poradit s nekym, kdo vi jak v tom chodit, co udelat . *4* DPH - a pain in the ass. Otravi to.

19. 03. 2008 / 11.40 / Bobikus

pak se d�v� �e na to lide ka�lou...

19. 03. 2008 / 11.39 / Carlos

K! - Uz tu nekolikrat po netu behzely vypocty...kurak se statu vyplati. Takze o nejakem navyseni zdravotniho by se dalo polemizovat ;-)

19. 03. 2008 / 11.19 / SUS

V�ra-taktak, je to b�da! ale co s tim ze..... *7*

19. 03. 2008 / 10.44 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

GYDe to jsi p��li�n� optimista, nen� to 1/3 ale 1/2! Nezapome� �e neplat� jen p��m� dan� (zdravotn�, soci�ln� poji�t�n� a da� z p��jmu) - to sam� toti� za tebe mus� platit zam�stnavatel! Kdy� tedy m� hrubou mzdu 19 000,- K� celkov� n�klady na zam�stnance jsou 25 650,- K� ale ty dostane� �istou mzdu pouze 14 759,- K�. St�t si tak na odvodech vzal 41 % tv�ho p��jmu. Ale to nen� v�echno - ze v�eho co si za �istou mzdu koup� je�t� n�sledn� zaplat� st�tu DPH! A pokud si za to snad koup� stavebn� materi�l a oprav� bar�k, je�t� t� st�t zdrbe jednou na dani z nemovitosti *9*

Nejv�c mi proto vad� kdy� mi n�jak� politik nab�z� �e budeme m�t n�co "zadarmo" (nap�. zdravotnictv� nebo n�zk�, regulovan� n�jmy). Jin�mi slovy - z pen�z co ti sebral na dan�ch ti kousek vr�t�.
A tak by se dalo pokra�ovat.

19. 03. 2008 / 10.37 / [ K! ]

JEDENADVACET - dob�e �e�eno, jsem pro to p�e��ra��m a ku��k�m (huli�e vyj�maje), na nich� na�e zdravotnictv� prod�l�v� nejv�c (zdoroj: rozhovor s Luk�em Pollertem) nasolit dvojn�sobn� zdravotn�, ku��ci prominou.

Jinak d�ky dementn�m norm�m jsem musel opustit v�born� m�sto v knihkupectv� - ��f vyd�lal o n�co v�c "ne� m�l" a tak musel p�ej�t na podvojn�, plus z�soby kn�ek zaplacen� do posledn�ho hal��e mu milej st�t zdanil a tak za n� je�t� zaplatil a musel pak sn�it n�klady t�m, �e se obe�el bez jednoho pracovn�ho m�sta, te� si moji pr�ci d�l� s�m. Zasran� dan�!

19. 03. 2008 / 10.34 / Bobikus

MDFK - svat� pravda Madlen.) kdy� se to chytne za spr�vnej konec tak nejenom �e by mohl b�t klub YP koul� ale snad by mohl prob�hnout i n�jak� turnaj, Praha vs. Brno *14*

19. 03. 2008 / 09.29 / Gyd

"podnikatele" aspon maji moznost svindlovat, ja jako zamestnanec platim statu pravidelne na vsech poplatcich (dan, soc+zdrav.) pres 1/3 sveho prijmu, za rok je to slusnej paklik. Ale budme OK, porad jeste nemame nejdrsnejsi dane v nasem eurokralovstvi, to prijde az casem.

Vzdycky me moc pobavi, jak v breznu zacnou vsichni brecet s danema *1*

Rict, ze na to nemas bunky Efo, to je vymluva jakpodmedom *8* je to vymennej obchod, kdyz nechces pichacky, musis za to platit jinak

19. 03. 2008 / 09.09 / jednadvacet

GALANKA: to mi prave asi vadi ze vseho nejvic. Uznavam, ze kdyz si vic vydelam, vic zaplatim na danich. Kdyz bude dan umerna (:-)), tak zaplatim bez diskuze, s dobrym pocitem a rad. JENZE: to vseobecny plejtvani z eraru!!! - (bod rezignace) - :-( ale to je na jinou diskuzi. Defenestrovat, jinak to nevidim. A ty socky a zdravky - proc musi clovek, kterej za 10 let worku (hard), z toho 6 let podnikani, vyuzil maximalne zubare, 4 dny pracovni neschopnosti + 2 x ambulantni lekarskej zakrok + lecba po 2 urazech, platit stejny prachy, jako lidi ktery jsou 1/2 roku v pracovni neschopnosti (samozrejme exclude vazne nebo chronicke choroby nebo urazy, mysleny fake neschopenky a flakace...)

19. 03. 2008 / 08.52 / efa

withson: m�m povinnost jednou za rok odevzdat danov� p�izn�n�. moje blbost �e sem si to nesledoval a nepajchloval a ne�vindloval. ted v roce 2008 u� je pozd� a moc nic nevymysl�m. Holt to budu muset zaplatit. Bohu�el na tyhle v�ci nem�m bu�ky. A ani nechci. chci se soust�edit na svou pr�ci a na v�ci co d�l�m. ne na to jak se st�tem vydrbat no :( v ka�d�m p��pad� sem pou�en. Od osmi do p�ti nikde nebudu cvakat p�cha�ky, tak�e mi nic jin�ho ne� se o to v�c starat prost� nezb�v�.

19. 03. 2008 / 08.44 / withson

Nen� �e�en� hned na za��tku tv�ho p��sp�vku Efo? Kdy� to �e m� n�jakou celoro�n� povinnost �e�� jednou za rok na posledn� chv�li, nen� se �emu divit *4* Ale o to l�p se pak nad�v�, �e?

19. 03. 2008 / 08.37 / GALANKA

Jsou to ku..., okradat lidi to jim jde, co je ale horsi ze pak tyto moje (nase) prachy padaji na nepruhledne statni zakazky, nebo je hltaji zastarale infrastruktury statni spravy. To me pak vytaci do alelujah... !!! Dedecek vzdycky rikava: "okrast zlodeje neni hrich" a toto prislovi v upgradu do dnestni doby zni: "OKRADAT STAT JE SVATA POVINNOST" !! Kdo nam napovi jak letos a do budoucna ctit a uskutecnovat nasi SVATOU POVINNOST ???

19. 03. 2008 / 08.20 / ne2d

zamestnanci maji vyhodu ze ty same penize odvadeji statu postupne na zalohach, takze to pak neni takova palka najednou ...
JEDENADVACET: jsem na tom dost podobne :(

19. 03. 2008 / 07.17 / jednadvacet

pracuju a zaroven podnikam a to je taky peknej vopruz. Nezbohatnu, pracuju od rana do vecera a jeste pak doplacim dane, zdravce a socialce. V tenhle moment mi vzdycky vybehne zila na cele... dneska to jdu vsechno zanyst na FU, v patek narvu systemu prachy do chrtanu a vecer se zliju jak hovado, abych prebil tu horkost na patre.

19. 03. 2008 / 00.58 / Johnny*

nj zn�m�ho si na ud�n� proklepli z ber��ku a hm �est set pane�ku v pi�i
reagoval na to tak, �e zm�nil s�dlo firmy do prahy

18. 03. 2008 / 23.19 / George

Efo, to je normal, mus� jen a jen platit........

18. 03. 2008 / 22.01 / MDFK

add Bobikus: jasn� Efo, mohl by jsi n�m tady do Prahy koupit n�jak� nov� koule! Co nevid�t za�ne sez�na. *15* Zdrav� Vy�ehrad!

18. 03. 2008 / 21.36 / kejno

dane... bavil jsem se na toto tema kolegy, zivnostnika... a kdyz mi rekl, ze bude muset zaplatit neco kolem 150 000,-, tak jsem si rekl... zaplat panbuh, ze jsem zamestnanec... :)

18. 03. 2008 / 21.36 / Bobikus

nezn�m p�esn� v�hody a nev�hody ale jednodu�e �e�eno, zalo� sdru�en� ( sportovn� t�m) do n�ho p�ev�d�j pen�ze aby si je nemusel danit.sdru�en� bude m�t t�eba pouze p�t �len� ( tebe a tv� kamar�dy ) a proto�e ka�dy �len pot�ebuje nov� auto nebo mobiln� tel. tak mu ho sdru�en� koup�.nebo t�eba m��ete jet na soust�ed�n� do alp a zaplatit si z toho pobyt..no nen� to jednoduch�?)) ... mysl�m �e je tady dost lid� co hraje p�tanque, a kolik p�ijemn�ch v�c� se p�i tomto sportu d�lat.) *14*

18. 03. 2008 / 20.47 / rcz

2kepso: hlavn� ��dn� zodpov�dnost u t� trojky...

18. 03. 2008 / 20.17 / kepaso

3 mo�nosti:
1) sna�it se tento stav zm�nit (nechci podce�ovat, ale asi ne moc re�ln� varianta),
2) respektovat tento stav a po��tat s d�vkou nasranosti,
3) jezdit na 5 nebo na 6 r�no do fachy na kole v -15�C, chodit dom� ve 14, 15 - n�sledn� �navou sp�t, NEBO chodit do fachy na 8, 9, chodit dom� v 17, 18, 19, n�sledn� pod�lat n�jak� povinnosti, z�liby, j�t sp�t a dpo��d dokola. k tomu v�emu d�lat pr�ci, co �lov�ka nenapl�uje. ale zase jedna velk� v�hoda - ��dn� ��dosti, ��dn� dan� - jen kontrola v�platy na ��tu. no neberte to!

18. 03. 2008 / 19.52 / exoffo

Kdy� jsme u toho tak by m� zaj�malo, co je u n�s v tomhle sm�ru ud�lan� dob�e. �esko je prost� kocourkov od A�e a� po T��n. Na ka�dou v�c pot�ebuje� povolen� na to, �e si m��e� za��dat o povolen�. A je to ��m d�l t�m hor��. Dan� u� jsou samostatn� kapitola. Taky studuju ekonomku a dan� a ��etnictv� jsou asi to nejv�t�� svinstvo ... hold pro� to d�lat jednodu�e kdy� to jde slo�it� �e jo ...

18. 03. 2008 / 19.41 / Do

*8* *8* v�t�m t� do klubu da�ov�ch teoretik�, budem t� pot�ebovat, p�eme s hebem "manu�l k demokrack�mu syst�mu" tak�e mysl�m, �e ti d�me prostor v oblasti dan� a ve�ejn� spr�vy *14*


© Copyright 2012–2026 youngprimitive.
All Rights Reserved.
D�msk�P�nsk�