K poskytov�n� sv�ch slu�eb pou��v�me soubory cookies. Kliknut�m na „P�ijmout“ souhlas�te s pou�it�m cookies za ��elem analytiky a marketingu.

V�ce informac�
Nastaven� cookies P�ijmout v�e

Nastaven� cookies

V tomto okn� si m��ete upravit pou��v�n� cookies podle vlastn�ch preferenc�. Pokud ponech�te v�choz� nastaven�, budou povoleny pouze cookies nezbytn� pro fungov�n� webu.

Technick� cookies – nezbytn� pro fungov�n� webu

v�dy povoleno

Technick� cookies jsou nezbytn� pro fungov�n� webov�ch str�nek, nen� tedy mo�n� je zak�zat. Obvykle se nastavuj� v reakci na akce, kter� na webu sami provedete, jako je nastaven� zabezpe�en�, p�ihl�en� a vypl�ov�n� formul���. Tyto cookies m��eme nastavit my nebo poskytovatel� t�et�ch stran, jejich� slu�by na webu vyu��v�me, a neukl�daj� ��dn� informace, kter� lze p�i�adit konkr�tn� osob�. M��ete si nastavit sv�j prohl�e� tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zas�lal upozorn�n�. M�jte ale na pam�ti, �e n�kter� str�nky bez t�chto soubor� nemus� fungovat spr�vn�.

Cookie Popis
cookies_level Va�e nastaven� cookies z tohoto dialogu
PHPSESSID Rela�n� cookie udr�uj�c� ID aktu�ln� session

Analytick� a v�konnostn� cookies

povolit

Analytick� a v�konnostn� cookies se pou��vaj� k anal�ze n�v�t�vnosti webov�ch str�nek a k dal��mu zlep�en� jejich fungov�n�. Pom�haj� n�m porozum�t z�jm�m n�v�t�vn�k� a zp�sobu, jak�m na�e webov� str�nky pou��vaj�. Tyto cookies neshroma��uj� informace, kter� by v�s mohly identifikovat.

Cookie Popis
_ga_Q5WWRN5W1M Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics
_ga Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics

Marketingov� cookies

povolit

Jsou pou��v�ny pro sledov�n� n�v�t�vn�k� na webov�ch str�nk�ch. Z�m�rem je zobrazit reklamu, kter� je relevantn� a zaj�mav� pro jednotliv�ho u�ivatele a t�mto hodnotn�j�� pro vydavatele a inzerenty t�et�ch stran.

Cookie Popis
_gcl_au Marketingov� cookie Google Adwords
_fbp Marketingov� cookie Meta
Povolit v�e Povolit vybran�

Soft & hardware

07. 01. 2008 / Filip Urban / soft & hardware

Hlasim se opet z Lublane. Bohuzel ne ze sveho kompu ale od spolubydliciho. I-net mi nejede bo mam novy komp a novou mac adresu sitove karty a do toho jejich kolejniho systemu se nemuzu nalogovat.

Jinak s Macem sem si vcera myslim slusne potykal. Mam za sebou prvni format disku a druhou instalaci leoparda. Rozepisovat se tu o duvodech nema cenu bo nezasveceni by to prestali cist a macare bych jenom nasral. Tak dobre. Ve zkratce. Po pretazeni dat z externiho disku na maca a naformatovani externiho disku se mi leopard uz nenastartoval. Takove to windowsacke zacykleni pri bootovani systemu. Disk utility bootovane z instalacniho CD hlasily errory na disku a tak sem pres windows (diky za ne) zazalohoval na externi disk a macovskej disk proste sformatoval. Vlastne na macovi neformatujete. Na Macovi delate nuly jak zni doslova preklad formatu a taky si muzete vybrat zpusob formatovani. treba 35 zero format, to pouziva prej nasa aby se nikdo nedostal na jejich sformatovana data. Tak sem klidny :)

Krom tohoto reinstal extempore, jsem si dokazal v praci smaznout celou slozku WORK (20 gb) tak amatersky, az mi malem vyhrkly slzy. Proste sem si slozku pretahl z finderu na plochu a netusil, ze ikonka na plose neni zastupce (jako ve windows) ale fyzicky adresar presunuty z finderu. Kdyz me zacal adresar po hodince na plose nudit, supnul sem ho do kose a zjistil, ze sem si sejmul celou praci za posledni rok minimalne coz me spolupracovniky z nuggetu uz ani nepobavilo.

Zkratka sem se opet vratil v case do doby, kde me pocitac zase dokaze prekvapit a ja se opet zacitam do helpu a instrukci. Davam leopardovi mesic, maximalne dva. Pokud se mi zase neco vysere, jdu regulerne do win XP. Budu tak asi v macarske komunite za magora, ale potrebuju spolehlivy a funkcni system, ktery me nebude denne prekvapovat :)

Ale aby to zase nevypadalo ze mac stoji za hovno to urcite ne. Jen mam pocit, ze to neni stroj ne nejake vetsi experimentovani. Proste nainstalujte si adobe balik a makejte. Pokud zacnete testovat, instalovat, prepinat se mezi systemy, pripojovat odpojovat, restartovat (zkratka veci, ktere sem s PC bezne delal) mate brzo problem. A ty instalace jsou snad jeste delsi nez u windows. Zvlast podle me nesmyslna verifikace vlozeneho originalniho cd se systemem, ktera trva snad dyl nez cely instal. Nastesti se da pouzit magicke tlacitko SKIP. Kua ani ten posledni odstavecek nebyl moc optimisticky heheh :)



Koment��e

Kontroln� k�d: kontroln� k�d
11. 01. 2008 / 01.12 / greeaz

Efo, jsem v tom s tebou :-))) Taky jsem neodolal a uz mam druhou partition NTFS Win... Zatim se nutim do zvykani si na OS X, ale jsou tam obcas nepochopitelne zaseky... Co se ulozneho prostoru tyce, taky se marne snazim prijit na idealni reseni, nicmene zacinam zvazovat, jestli nejit do nejakeho NAS zarizeni. Je to porad priserne drahe, ale vyhrabal jsem ted info o nejakych routerech od Edimaxu, ktere se prodavaji kolem 1tis. a tuhle sluzbu podporuji. Viz. napr. Edimax PS-2207SU. Disk pak hodis do site a pristupujes na nej pres napr. FTP, cimz odpada problem s formatem.

10. 01. 2008 / 21.59 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

Ml�denci, m�li byste si u� kone�n� uv�domit �e jsou jen dva druhy dat: z�lohovan� a ztracen�! *10* Nicm�n� u audiovideo to tolik nebol�, od �eho tu koneckonc� m�me internet �e... hor�� je kdy� �lov�k p�ijde t�eba o priv�tn� fotky, to sakra zabol�. *3*

10. 01. 2008 / 13.44 / Gyd

tak nejak, vcera jsem musel smazat 60GB muziky a ani slzicka neukapla

10. 01. 2008 / 12.33 / LQ

ehm, po tretim vyhoreni disku a cca 400gb dat v prdeli me uz takova "malickost" nemuze rozhodit *13* ... to chce klid a pero v ....

09. 01. 2008 / 10.27 / efa

V�rka: heheh to je voda na tv�j ml�n co? :))))

08. 01. 2008 / 22.00 / V�ra Pohlov�, 72 let, d�chodkyn�

Tyhle af�ry ka�d�ho jenom otravuj�. J� bych v�echny ty internety a po��ta�e zak�zala! *8*

08. 01. 2008 / 20.44 / ayaap

a samo legalni XP. Coz je myslim taky v opacnem pripade kamen systemoveho urazu.

08. 01. 2008 / 20.43 / ayaap

muhe... heslo "na macovi neresime systemove sracky jako na pc" nejak bere za sve... (viz 16:27 LIX) *15* .. ale souhlasim s coobou... na necem je neco na prdel, me laka mac taky i kdyz mezi reinstaly na PC mam v prumeru tak 2 roky a v prubehu jsem bezny uzivatel s hromadou pozadavku a spustenych programu. Zjistil jsem, ze to chce aj dobre "zelezo"... ne nejake tondou s hornidolni poskladane nounejmy. (koupil jsem thinkpad od IBM)

08. 01. 2008 / 18.58 / 7mero krkavcu

no takto jsem blbnul s ubuntu a dalsima distrama asi 4 mesice a pak jsem se se stahlym ocasem zase vratil k xp. dobry bylo, ze ten muj 4 mesicni experiment zafungoval, ze jsem si je upravil podle linuxu. linux je svoboda to je bez debat. mac me teprve ceka. mam z neho ale trochu strach. ty aplikace v nem mi prijdou moc provazane. ja mam radsi kdyz je system jenom jadro a na to si pak nabalim co chci. uvidim...kazdopadne preju hodne trpelivosti a zalohovanych souboru

08. 01. 2008 / 16.27 / lix

jestli to helfne, tak ja si smazal syntax config na php do scite while enjoying *13* .. *6* *15*

08. 01. 2008 / 13.37 / efa

COOBA: no samo pracuju pod adminem :) oka to zm�n�m tedy. jinak uz sem tu prenosku sejmul na HFS a ve wins ten macdrive to um� p�kn�. tak uvid�me jak se na to budou tv��it hry na n�j nainstalovan�. snad vpoho.

08. 01. 2008 / 12.42 / alijen

nevim sice jak to je s rychlosti ale co hodit na ten velkej hdd macovskou partition (hsf? nebo jak to je) a pak na vidle existuje program MacDrive {odkaz} a ten mam vyzkousenej ze vsechno jede vpohode:) mam takhle pripojenej 300gb hdd k macbooku a kdyz potrebuju tak to pichnu do stolniho pc a jako jede to normalne...

08. 01. 2008 / 12.16 / c00ba

hulan je demagog. zadnej system neni samospasitelnej, tak jako maji widle sve mouchy tak je ma i masox, linux a cokoliv dalsiho. hledani bezchybneho OS je proste blbost. jde jen o to co kazdemu lepe sedne. ja osobne uz jsem si na OS X docela zvyknul (a to jsem switchnul teprve pred 2 lety) a tezko se mi dela v praci na widlich pac mi to prijde takove nelogicke na ovladani, ale zvyknout se da snad na vsechno i na sibenici :D

08. 01. 2008 / 12.10 / Gyd

PUF: na kazdym sprochu pravdy trochu, ale Hulan je cernobilej

08. 01. 2008 / 11.39 / Puf

Ze by na tech kecech od hulana win vs. mac nakonec neco bylo?

08. 01. 2008 / 11.31 / c00ba

no jo s NTFS je obecne na *NIXech problem. Tak me tak napada co to zkusit vyresit tak ze ty ISO k tem hram budes mi na stejne partision jako mas Widle? Zalezi teda asi taky na tom jak velky mas v tom macbooku disk ale myslim ze by se to tak dalo vyresit. No a k tomu padani. Asi nejlepsi je prihlasit se jako administrator (doufam ze nedelas pod adminem celou dobu pac to neni dobre reseni) vytvorit novy ucet a zkusit to pod nim. Pomuze taky zkusit nabootovat z instalacniho CD/DVD a spustit diskutility s naslednym prekontrolovanim disku a opravneni. jo a jeste k tem fontum co resis na nyxu: nejsem si uplne jist ale mas od tech pisem verze pro mac pripadne OTF? to by totiz mohl byt take problem

08. 01. 2008 / 11.04 / efa

COOBA: celej ten probl�m je zp�sobenej asi t�m, �e chci po macovi aby mi na tom regul�rn� �lapaly dva syst�my. ten p�enosn� disk pr�v� pou��v�m pro oba a tam je asi chyba. bo pro win pot�ebuju partition NTFS (kv�li iso gamesk�m, kter� maj p�es 4 gb) samo ten extern� disk bych r�d vyu�il i pod macem ale tam je probl�m. NTFS um� jenom p�e��st. nem��u tam ukl�dat, mazat atd. taky oba syst�my si tam cpou n�jak� svoje data o kter�ch nev�m a pak to koliduje tak�e se mi t�eba stalo �e mi ud�lal z 30gb MP3 60gb tak ze udelal identicke kopie adresaru. ve windows se mi zobrazuji uplne stejne pojmenovane adresare 2x. kdy� jeden adres�� sma�u, zmiz� oba. je to upln� rozha�en�. budu se asi muset ten men�� disk nechat pro wins tu p�lgigovku pro maca. Time machine sem cht�l vyu��t ale zapom�l sem ten velk� disk doma. tak�e jak dojedu ur�o to ud�l�m. ale u� sem p�i�el o iluze �e na macu nic nepad�. aplika�ky tam padaj jako �vestky dokonce se absolutn� nedostanu do system utilites abych si mohl povyhazovat ty nesmyslne cizi jazyky jako �in�tinu a podobn� proto�e kdy� kliknu na international tak to hupsne a zdarec. u aplikaci bych to ch�pal ale jak m��e padat p��mo syst�mov� okno? to jako kdyby ve wins padaly ovl�dac� panely. to m� tro�ku znepokojuje no. Jinak leopard se mi l�b� moc. ��kal sem si �e si kv�li stabilit� necham tigera ale je to ��dn� downgrade oproti leopardovi. ten m� bav�. tak�e neh�u flintu do �ita samo

08. 01. 2008 / 10.45 / chuantor�na

C00BA: n�dh�ra *1*

08. 01. 2008 / 10.20 / c00ba

jj souhlasil bych s alijenem > jde o to trosku zmenit k pocitaci pristup coz je mozna tezky ale kdyz to prekonas tak je to neskutecna labuz jak to krasne funguje (teda az na nektere drobnosti). Ta funkce, teda spis aplikacka se spravne jmenuje Timemachine a jak tak kua premejsilim tak si rikam sakra efo kdyz uz jsi tady basnil o tom jak sis koupil jeste 0.5 TB externi disk tak proc ho kua presne na tohle nepouzivas? nezlob se ale prijde mi ze tady neni asi tak uplne problem v tom systemu jako takovem ale mozna ho najdes mezi zidli a klavesnici ;) kazdopadne driv nez budes s necim stelovat zkus pohledat {odkaz} v archivu e-mailove konference {odkaz} pripadne i na nyxu (coz jsem si vsimnul ze uz delas ale chce to lepsi popis problemu, opsat systemove hlasky udelat printscreen - Command-Shift-3) a nebo se ptej primo tady. Hlavne to ale vydrz a uvidis ze uz nikdy nebudes chtit jinak :D

08. 01. 2008 / 10.07 / alijen

nevim mne prijde itunes docela jako genialn i vec:) pokud mam cca 40gb hudby tak najit neco normalne je fakt opruz a itunes to ma hned... co se tyce zvuku tak vsechno je prece v nastaveni
btw leoparda mam a problemy s nim nemam, slape dobre a to tady mam milion veci nainstalovanych
EFO imho mas k tomu proste blbej pristup porad na to koukas jako na pc

08. 01. 2008 / 06.56 / enter

No Leoparda nemam. Mam jeste Tiger. Leopard m��e b�t v n��em nevychytan�. J� m�m taky jednu slo�ku "Produkce" na plo�e. A tak m�m taky v�echno. Na�t�st� jsem pochopil �e jde o cel� adres�� a ne pouze link d��v, ne� jsem se to pokou�el smazat. Co se t�k� iTunes, m�m podez�en�, �e n�jak "kurv�" zvuk mptrojek. N�jak si tam upravuje hlasitost a b�hv� co. Tak�e na poslech v�c� co m��u smazat to pou��v�m, ale do adres��e "produkce" mi nesm� ani omylem. Jo a funkce Timeshift je o tom, �e si k notebooku s Leopardem p�ipoj� extern� disk, nejl�pe v�t�� ne� intern� a vyu��v� ho jako z�lohovac� m�dium. TimeShift dok�e automaticky s�m z�lohovat. No a kdy� n�co posere�, tak si zapne� �asovou osu a prob�r� se d�vno smazan�mi adres��i z r�zn�ch datum� a m��e� v�e luxusn� vr�tit zp�t. Jde z toho i reinstalovat. J� na Macu d�l�m v�e, i web. najde� tam i ten telefon. www.pakr.cz.

07. 01. 2008 / 21.37 / Johnny*

ty voe, kurnik taky jsem p�esedlal na nov� stroj, mal� ultra rychl� plus vista inside.Sem si ��kal co jsem za ocase kdy� jsem mohl jak jsem si ��kal po��dit maca 13 brko za dokonce m�� pen�z jednoduch� user friendly syst�m, no ale nakonec zji��uju, �e by m� ta konverze st�la asi p��li� mnoho sil.Bill Gates si m� vychoval do takov� m�ry,�e u� asi nejsem schopen nic zm�nit.Je to svin�.
Max j�t do ubuntu, ale kurnik u n�j taky nikdy nic nev�, mo�n� to ani nepot�ebuje�.
Zapnout komp a ne�e�it-k nezaplacen�.
BTW: t� slo�ky je MEGA �koda, up��mnou soustrast *3*

07. 01. 2008 / 21.22 / GALANKA

za �estku ten kr�m od tebe k�p�m, jeden takov� sem u� postavia tatovi na internet (sleduje ceny elektriky na EON a frant�ln� pohyby) to� e�t� neco pro mamku .-)

07. 01. 2008 / 19.58 / chechet

Mac je solidna sikana pozeram *8*

07. 01. 2008 / 19.38 / efa

enter: nem� leoparda voe. tam je v�echno jinak :) nav�c sem ti psal o v�kendu smsky jestli bys nehelpnul (Bo si snad jedin� o kom v�m kdo m� v kromerizi maca :))) ale neozval ses. tak to asi bude tim ze mam na tebe stare cislo neboco. nevermind. nejak se s tim uz poperu.

smiley: itunes: zlo v�e zel :)

07. 01. 2008 / 19.15 / smiley

GYD - joo instalovat linux je krasa. Sveho casu (rozumej back in the 486dayz) sem se snazil rozchodit Slackware (rozchodil) ale pres vsechny "bootmanagery" vyrusil partition s dosem etc. Alles weg.

Ad kopirovani MP3: nemuze to byt treba problem, ze jsou nejak "chraneny" proti kopirovani a macy to maj v sobe uz natvrdo v systemu? ipod tralala? hm?
itunes - fuj, zlo.. pokus prehrat donesene cd v hospode skoncilo konstatovanim, "hmm... tak holt pustime to co je na disku/v library.."

07. 01. 2008 / 18.11 / enter

No teda kolego, chod�m sem pravideln�, moc nep�u, ale jako sorry, mus�m se pozastavit nad tvoj� �ikovnost�. Dosud jsem si byl jist�, �e Os x je blbuvzdorn�. Ale ne, jak se kouk�m. J� teda nejsem u� ��dn� expert kolem po��ta�� a syst�m u� se mi taky povedlo shodit. Ale po prvotn�m nasr�n� jsem vrazil instal.cd do mechaniky a za trest nechal Maca v ba�ohu cestou do pr�ce instalovat. Ne� jsem vlakem dojel, byl sice hork�, a� zapa�en�, ale nainstalovan� a p�esn� v tom stavu v jak�m byl p�ed zhroucen�m. Tak�e p��t� ne� n�co zform�tuju se ZEPT�M. Tak, ulevil jsem si a te� jdu zase pracovat. :-)

07. 01. 2008 / 16.29 / Carlos

No vzhledem k tomu, ze uz je reinstalovano, tak uz je asi vsechno pase kluci :-). Priste se staci ozvat Efaku ;-)

07. 01. 2008 / 15.14 / ��py

Macum sice moc nerozumim, ale k�mo� m� Macbooka a Leoparda...neni tam pro tyhle p��pady aplikace timeshift, kter� ti tu smazanou pr�ci vyt�hne? Zkus tu aplikaci prozkoumat, m� docela zaujala, vypadala na zb�nej pohled funk�n�.

07. 01. 2008 / 14.32 / owec

heeeej,ty soubory muzes klido navratit ty smazane ;) zkus napr. programek restoration,anebo neco na ten zpusob....hlavne nedefragmentuj predtim disk nebo tak!!!!!

07. 01. 2008 / 13.33 / Carlos

Data se daji obnovit, to jen tak pro priste *14*

07. 01. 2008 / 12.24 / alijen

EFA: no ten prikaz v terminalu ti nastavi mac adresu jakou si tam zadas, takze imho kdyz tam zadas tu starou tak by ti to melo jet

07. 01. 2008 / 12.02 / Gyd

hehe, ja si v nedeli zase nahodil na komp novou instalaci XP a vedle toho Ubuntu, az jsem ten Linux kompletne potunil, celej jsem ho zboril kvuli chybe v grafice, sice funguje, ale obraz je uplne na nic, pri dalsim reinstallu se mi povedlo sejmout i ty XP. Prima odpoledne *8*

07. 01. 2008 / 11.45 / efa

SMILEY: heheh. smejdim samo, ale nemazu bezhlave, nejlepe nemazu nic. naprosta blbost jako vzit adresar z disku a nahrat ho na externi disk znamena ze se te 5x zepta na admin login a po 6 zahlasi neco o necitelnosti toho adresare nebo dane MP3. takza kopirovanim z disku na disk postupne prichazim o nejakou muziku :) a to se tu nebavim o itunes a jejich exportu importu knihovny, kterej proste nefunguje. grrrh!

07. 01. 2008 / 11.45 / CHolixxx

sosni si programek macmakeup a zmen si to *4* na starou

07. 01. 2008 / 11.43 / efa

ALIJEN: ja tu mac adresu musim napsat pres prohlizec do jejich systemu nekam, tam se to kazdou hodinu refreshuje. Navic musim pouzivat jakysi certifikat bezpecnostni. Nemuzu se dostat do toho jejich adminu bo mi to nezere to heslo co mi bylo pridelene a ja ted nevim jestli to je tim ze mam jinou mac adresu nebo co se s tim stalo. musim do it oddeleni to poresit

07. 01. 2008 / 11.29 / unclean

to samy se mi stalo s asi 30GB MP3jek :) sem to pretah na plochu a pak smazal :)) tak hodne stesti pri dalsim experimentovani s MACkem ;)

07. 01. 2008 / 11.24 / smiley

Mno - to se srovna :)
"Nainstalovat adobe balik a makat..." - vzdycky jsem tusil, ze to tak nejak bude.. (ostatne - nebylo by krasne, kdyby clovek nebyl historicky postizeny smejdenim po systemu s takovym tim "hmm.. tohle vypada divne, tak to smazu a treba se nic nestane"? )

07. 01. 2008 / 11.14 / alijen

ad verifikace neni to o tom ze ti to kontroluje jestli je to cd oreginal ale jestli s nim neco neni aby se prave nestalo to co tobe:) aby se to pak nesralo kvuli tomu ze se z disku neco neprecte nebo tak

07. 01. 2008 / 11.10 / alijen

zapomnel jsem ze musis byt ale v terminalu prihlaseny jako root coz je comanda su root
pak das heslo

07. 01. 2008 / 11.10 / alijen

spust si terminal a tam napis ifconfig en0 ether MACADRESA s dvojteckama
en0 je sitove rozhrani predpokkladam:)


© Copyright 2012–2026 youngprimitive.
All Rights Reserved.
D�msk�P�nsk�