K poskytov�n� sv�ch slu�eb pou��v�me soubory cookies. Kliknut�m na „P�ijmout“ souhlas�te s pou�it�m cookies za ��elem analytiky a marketingu.

V�ce informac�
Nastaven� cookies P�ijmout v�e

Nastaven� cookies

V tomto okn� si m��ete upravit pou��v�n� cookies podle vlastn�ch preferenc�. Pokud ponech�te v�choz� nastaven�, budou povoleny pouze cookies nezbytn� pro fungov�n� webu.

Technick� cookies – nezbytn� pro fungov�n� webu

v�dy povoleno

Technick� cookies jsou nezbytn� pro fungov�n� webov�ch str�nek, nen� tedy mo�n� je zak�zat. Obvykle se nastavuj� v reakci na akce, kter� na webu sami provedete, jako je nastaven� zabezpe�en�, p�ihl�en� a vypl�ov�n� formul���. Tyto cookies m��eme nastavit my nebo poskytovatel� t�et�ch stran, jejich� slu�by na webu vyu��v�me, a neukl�daj� ��dn� informace, kter� lze p�i�adit konkr�tn� osob�. M��ete si nastavit sv�j prohl�e� tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zas�lal upozorn�n�. M�jte ale na pam�ti, �e n�kter� str�nky bez t�chto soubor� nemus� fungovat spr�vn�.

Cookie Popis
cookies_level Va�e nastaven� cookies z tohoto dialogu
PHPSESSID Rela�n� cookie udr�uj�c� ID aktu�ln� session

Analytick� a v�konnostn� cookies

povolit

Analytick� a v�konnostn� cookies se pou��vaj� k anal�ze n�v�t�vnosti webov�ch str�nek a k dal��mu zlep�en� jejich fungov�n�. Pom�haj� n�m porozum�t z�jm�m n�v�t�vn�k� a zp�sobu, jak�m na�e webov� str�nky pou��vaj�. Tyto cookies neshroma��uj� informace, kter� by v�s mohly identifikovat.

Cookie Popis
_ga_Q5WWRN5W1M Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics
_ga Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics

Marketingov� cookies

povolit

Jsou pou��v�ny pro sledov�n� n�v�t�vn�k� na webov�ch str�nk�ch. Z�m�rem je zobrazit reklamu, kter� je relevantn� a zaj�mav� pro jednotliv�ho u�ivatele a t�mto hodnotn�j�� pro vydavatele a inzerenty t�et�ch stran.

Cookie Popis
_gcl_au Marketingov� cookie Google Adwords
_fbp Marketingov� cookie Meta
Povolit v�e Povolit vybran�

Soft & hardware

30. 10. 2007 / Filip Urban / soft & hardware

Tak n�jak po��d �e��m, jestli v dal��m kroku upgradov�n� sv�ho po��ta�e ��hnu u� kone�n� po zna�ce Apple (konkr�tn� tenhle model :), nebo se budu i nad�le roz�ilovat s Windows, aktu�ln� Vista. Dal��m z�va���kem ve prosp�ch Maca je uveden� jejich nov�ho opera�n�ho syst�mu LEOPARD. V�ele doporu�uju jejich videoprezentaci. Pro�edl� vy�t�lovan� t�pek v nejlep��ch letech, do kter�ho by se zamilovala nejedna vysoko�kola�ka - intelektu�lka, prezentuje nov� vychyt�vky syst�mu. Z videa m�te pocit, �e nen� nic leh��ho ne� pou��vat pr�v� leoparda a novinky jako time machine, spaces, ichat, mail funguj� v o��ch ka�d�ho PC�k��e a� podez�ele lehce. Jak pak ve srovn�n� s vychytan�m Leopardem p�sob� zpr�va o Windows Vista:

"Naplno se ukazuje zn�m� slabina opera�n�ho syst�mu Windows Vista a tou je, jak jinak, nutnost aktivace. ApcMag popisuje ho�kou zku�enost, kterak v�m�na grafick� karty z DX9 na DX10 na ji� jednou aktivovan�m OS Windows Vista zap���inila nutnost deaktivace a chybov� hl�ky, �e aktivace vypr�� do t�� dn� a OS spadne do RFM (Reduced Functionality Mode). U�ivatel pak nemohl Vista aktivovat automaticky, proto�e platn� kl�� k syst�mu u� byl jednou u�it (t�m sam�m u�ivatelem p�edt�m), tak�e musel zavolat do Microsoftu, �e�it to s oper�torkou a vy��dat si nov� k�d. Nakonec se uk�zalo, �e zm�ny hardwaru, jak�koliv, i p�id�n�, t�eba diskov�ho pole a n�kolik zm�n ovlada��, m��e vyvolat a odstartovat deaktivaci. Tak�e klasika: pir�ti s aktivac� rozhodn� probl�my nemaj� a norm�ln� u�ivatel� mus� s aktivacemi ��t.

Microsoft tedy navrhl syst�m zcela postaven� na chybn�ch p�edpokladech a ve snaze bojovat s pir�tstv�m akor�t zlikvidoval nervy norm�ln�m u�ivatel�m (stupidn� hl�ky, dotazy a komplikovanost n�kter�ch �kon� ani rad�i nekomentuji)." p�evzato z games.tiscali.cz

No je�t� po�k�m a� mi doslou�� ma�inka, na kter� pr�v� datluju a dal�� krok u� patrn� bude sm�rem k okousnut�mu jablku.

Na z�v�r jedna povedan� reklama ohledn� tohohle v�eho :)



Koment��e

Kontroln� k�d: kontroln� k�d
05. 11. 2007 / 19.00 / efa

IBLOW: je na tebe n�jak� kontakt? ICQ? mail? m� icq 48579785

05. 11. 2007 / 18.55 / efa

IBLOW: f�r nab�dka k�mo *14*

05. 11. 2007 / 18.21 / Iblow

A jde-li o kupov�n� v�c� na mac, proje�te si torrenty p�nov�. Budete p�ekvapeni.

05. 11. 2007 / 18.20 / Iblow

Na aroganci jabl��k��� pozor, ta je vskutku nechutnzm trendem sou�asnosti. tak�e je�t� upozorn�n�: NEN� ZAS TOLIK V�RAZN�CH ROZD�L� PLYNOUC�CH Z PR�CE NA MACU NEBO NA WINDOWS XP. WIN XP NEJSOU �PATN� SYST�M A ROZD�LY OD APPLU JSOU DALEKO M�RN�J�� NE� ROZD�LY MEZI LINUXEM A B̎N�MI SYST�MY. MAC M� ALE JINOU FILOSOFII. POKUD JSTE �LOV�K, KTER� SI NEDOK��E P�EDSTAVIT V�HODU �EHOKOLIV V JIN� FILOSOFII T� V�CI, NEKUPUJTE SI MAC.

05. 11. 2007 / 18.11 / Iblow

Nejhor��h na macu v �R je po��d ��st koment��ov� v�lky t�ch kte�� maca maji a jsou spokojen�, a t�ch kte�� ho nikdy nevid�li, ale v�d� o n�m v�echno. Jsem u�ivatel maca, moji rodi�e byli a moje d�ti d� elektronkov� b�h taky budou.

EFO! nab�z�m ti slu�nou nab�dku, koup�-li maca, dostane� ho ode m� za n�kupku. plus dopravu z liberce. Z�tra nebo za rok. Viz. blog.ipub.cz

02. 11. 2007 / 09.37 / mk1982

KRL> jasne dneska je tomu presne naopak, ale ja reagoval na otazku "zaj�malo by m�, pro� si mysl�te, �e je Apple po��ta� na grafiku?" vzal sem ji tak proc si to lidi myslej, z ceho to pochazi... A nejsem nejakej namachrovanec... me jedou Win na notebooku uplne vpohode{mam XPcka SP2] a to ze padaj to se mi nestalo uz hrozne dlouho takze sem objektivni...
Proti win nic nemam, ted je to vpoho system, visty ale nemusim ...Ale stejne mi vyhovuje mac mnohem vic pac delat na nem je mnohem zabavnejsi a rychlejsi... jasne a taky sem vizualni typ co hodne da na to co a jak vypada...Ale fakt je to potreba zkusit.... tezko se to popisuje... Myslim si ze lidi u nas co maj apple si prosli tim ze predtim meli Win takze maj mnohem vetsi moznost to porovnavat nez zastanci win co o OSX jen cetli, nebo videli u kamose... viz HULAN,]

02. 11. 2007 / 09.10 / Flako

Gyd: nejsem tak bohaty, abych si mohl kupovat lacine veci *13*

02. 11. 2007 / 08.15 / Gyd

C00BA: ad at skolni fotka, v Americe je penetrace Macu asi dost vysoka, jakypak jsou asi statistiky v Evrope? Ja bych to videl na minoritni system pro urcita pracovni odvetvi IT a pak lidi, co maji radi auta s automatickou prevodovkou *1*

02. 11. 2007 / 06.58 / o.

me by zajimalo, co na to Vera Pohlova...

02. 11. 2007 / 01.56 / x

ja vam to reknu asi takhle .. macy maji uz v zakladni vybave bootcamp, lidi prez parallel desktop pouzivaji windows, kdyz je potrebuji .. co je ale paradoxni . .ja na svejch windows nikdy macovsky veci nepotreboval ;)))))) .. dalsi vec .. na maca se veci kupujou .. ne kazdej ej tak bohatej, aby kupoval, kazdou vec, kterou ptorebuje treba jen na chvili atp.. windows .. i kdyz to pro mnohy neni nijak pozitivni . .pro me ano, maji sirkou palettu warezu, lehce sezenu progamy na win . .s macem uz to nevydim tak krasne. Nejsem clovek co rozhazuje prachy kolem sebe, kvuli par kravinam navic, ajko jsou widgets atp .. rikate, ze mac je pracvni nastroj? .. ja PC muz levne rozsirit, upgradovat ..cokliv .. a lehce . .asi jako vy lehce ulozite fotky a date je na web / tyhle vase macovsky kecy, em vzdycky rozesmavali .. vsude se pise, jak lehce udelam tohle pro zabavu .. sem normalni clovek a bavim se stejne jako moji vrstevnici, ale nikdy .. ja to radsi zduraznim . . nikdy jsem neuploadoval fotky na web / ;)) .. windoes sou pro lidi co rozumi svym operacnimu systemu a vi jak na nem tvorit a pracovat .. mac nabizi vsemozna featury, jak lidi zabavit . . proste a jednoiduse .. na windows mam moznost volby . .na macu bohuzel ne . .malej support.

02. 11. 2007 / 01.30 / krl

ty macari sou fakt namyslena banda neobjektivnich frajirku .. vic fandim linuxakum .. ty to maj aspon zadarmo, coz je duvod .. ale to, ze jet o vsechno bily nebo cerny, mi jako duvod neprijde ;)))) ..

ja se s win opravdu netrapim

MK1982: jenom bych te rad upozornil, ze v soucasnej dobe je situace presne opacna .. adobe se vyrabi predevsim pro win a pro macy se dodava dele, nebo o to hure, emuluje se. Yay for stupid MAC users ;)) / reakce na vasi namyslenost ..precte te se, to fakt dokaze jednoho vytocit, kdyz si nekdo maze med kolem huby a pomlouva kvuli tomu veci, tkerejm nerozumi ;))) /

02. 11. 2007 / 01.03 / MadCap

CHUANTOR�NA:
Jaky porod? klik, enter, klik, enter ... nainstalovane > funkcne ... na Masoxe to iste :)
A moja brada nesiaha nikam ... OS proste funguje a jeho "ladeniu" venujem minimum/ziadny cas ... a kazdy kto tvrdi, ze masox nevie zatuhnut ci vyhnit tak, ze sa musi reinstallnut ho nepouziva dost dlho ;)

02. 11. 2007 / 00.54 / c00ba

{odkaz} *15*

02. 11. 2007 / 00.01 / chuantor�na

FBI:Ano to je p�esn� ono nev�d�l jsem si win rady a u� m� nebavilo st�le n�kde hledat jak to nastavit abych u toho nekurvo,,,. Mo�n�, �e jsem blb, ale te� to nemus�m , �e�it a jsem r�d. A dost a� si ka�dej jedena �em chce j� u� prost� na MAC ned�m dopustit

01. 11. 2007 / 23.42 / mk1982

D> protoze Adobe zacali delat Photoshop na Apple a az pak byla verse na Win...

01. 11. 2007 / 22.32 / D

GYD: To neni srandovn�, to je a� nechutn�.

Jen tak mimochodem... zaj�malo by m�, pro� si mysl�te, �e je Apple po��ta� na grafiku? :))

Kdo odpov� spr�vn�, m� u m� pivo.

01. 11. 2007 / 20.56 / Flako

Borci, kua,...poslochete,...su stare borec a nebyt teho Mekintosha tak su uplne mimo hru. Je to lepci nez milenka, jasne? Gyde? *13* *4* *12*

01. 11. 2007 / 20.18 / fbi

btw zkusit se ma vsecko a  abych videl, o co jsem ochuzen, tak kdyz to nic nestoji, toz okostuju toho leoparda,no :)

01. 11. 2007 / 20.15 / fbi

tak ja muzu rict naprosto to sama jako Chuantorena: neresim problem se zatuhnutim, virem problem s instalaci noveho softu neznam... Jenze tohle vsecko se u me vztahuje k windows. Ono je to opravdu o hardware a taky tim uzivatelskym pristupem... Ti vsichni uzivatele jinych systemu - (apple, linux, unix, solaris a vim ja co jeste) kteri se vysmivaji uzivatelum windows, jak jsou blbi, ze jeste stale win pouzivaji, kdyz jine systemy jsou tak super a stabilni, presli na jiny system vetsinou proto, ze si s win zrejme nevedeli rady... jinak by na win nenadavali. Ja problemy s win nemam a nemusim hledat nic jineho. Proto nechapu ironicke poznamky typu: kdo ma pocit, ze win je lepsi, at se trapi dal - ja se treba vubec netrapim...

01. 11. 2007 / 13.34 / chuantor�na

ho�i ho�i j� byl taky mladej a hloupej, ale toto *13*

01. 11. 2007 / 13.20 / Carlos

Gyd: Jeste me tak napadlo, ze ti Jablickari uz zacinaji byt povyseni a otravni jak Linuxari *8*

01. 11. 2007 / 12.24 / Carlos

GydL Prd ma, leoparda v cestine videl leda tak v Zoo

01. 11. 2007 / 11.57 / Gyd

CHUANTOR�NA: uz mas Leopard v cestine? :-P (flame *1* )

01. 11. 2007 / 11.34 / chuantor�na

GYD. ano typyck� pohled windowsa�e *1* *1* *1*

01. 11. 2007 / 09.46 / Gyd

<flame>ta povysenost uzivatelu Apple je trosku srandovni *1* *1* *1* </flame>

01. 11. 2007 / 09.16 / Ivan

Mak�m na Applu u� od n�jak�ho modelu 7100 nebo tak n�jak se ta ma�inka jmenovala a v�dy naprost� spokojenost, tak�e efo u� kone�n� dosp�j a b� do toho *1*

01. 11. 2007 / 08.19 / chuantor�na

Za celou dobu co pou��v�m MAC cca 1 rok jsem ne�e�il problem se zatuhnu�m, virem probl�m s instalaci nov�ho softu nezn�m. Asi je to jak psal m�rty z�le�� jak na HW tak na SW a to m� MAC ��dn� slad�no. Kdysi jsem za�il podobnou debadu na jednom f�ru a stejn� jako zde se asi rozumn�ho v�stupu nedobereme. Prost� kdo chce pou��vat MAC a v�h� a� jde do toho a kdo m� pocit, �e win je pro n�j lep�� a� se tr�p� d�l *14*

01. 11. 2007 / 08.14 / chuantor�na

MARTY:Taky jsem si myslel, �e MAC je hlavn� pro grafiky, ale a� to zkus� zjist�, �e to tak nen� *4*

31. 10. 2007 / 21.09 / c00ba

prvni veta z clanku {odkaz} :DD

31. 10. 2007 / 17.32 / qp

Nebudu to vsechno cist, asi to bude vesmes variace obou stran na to co ted napisu ted ja, ale berte to jen jako dalsi zkusenost: Delal jsem ted nejakou dobu na zkousku na notebooku (HP) s Vistama. Nadherne promakane GUI, fungovaly svizne a naprosto bez problemu. Muzu jen doporucit. Opruzum s aktivaci nebo nestandardnim HW verim, ale u toho notebooku diskove pole pridavat nehodlam. Jediny trochu nestandardni HW ktery jsem pouzil byl muj starsi Wacom tablet, ktery jel jak vino (na XP delal obcas drahoty).

31. 10. 2007 / 16.08 / lucik

Ze bych mela ve Slovinsku takovy vliv na zaryteho PCmaniaka *8* Ja cumim! Respekt a jen do toho Efi! Ja jsem spokojena, jak nikdy predtim. *12*
Jinak tento update = dobra reklama pro Apple. Kolik ti za to dali? Ocekavam, ze kazda druha fanynka tvych stranek (mozna i nektery Fanda) ted sjizdi i Apple.com *13*

31. 10. 2007 / 15.13 / endlife

GYD: V�dy� �ikam, doporu�uju p�echod, ne maca. Maca je�t� doporu�ovat nem��u, ten je�t� nem�m. Ale u� te� se d�s�m, co budu d�lat prvn�ch p�r t�dn�, a� skon�� na m�m pracovn�m stole, co� mi zved� adrenalin. Co� nen� �patn� ;-)

Jinak ten zmi�ovan� soft jsem je�t� ani neobjedn�val. To bych se na ty po��ta�e vyka�lal a rad�j d�lal n�co smyslupln�ho, �e.

EFA: Myslel jsem cen�k nap�. u Duhov�ho servisu (duhovyservis.cz) - za jeho ceny prod�v� t�eba i iStyle. P�i srovn�n� obdobn�ch konfigurac� vych�z� Apply vcelku podobn� jako Win/PC.

31. 10. 2007 / 14.58 / kubiczek

mejme vsichni macy... asi si zalozim poradenskou firmu na apple *8* *8* *8*

31. 10. 2007 / 14.41 / kll

Nechci se tu s vama hadat, anvec mam svuj nazor a po debate i s lidma co maj Maca, jsem dospel k tomuhle ::

nedavno sem se rozhodoval co . .maca .. nebo PC .. delam grafiku, projekce, obcas si zahraju nejakou hru / counter, trackmania a stalker .. nic ultra paran / a po procitani vsech dizkusi jsem nakonec zvolik zpatky moje XPcka .. protoze je opravdu pravda, ze kdo ma problemy s XPckama musi bejt strasnej lamik co se tohohle tyce, vsechno slape raz dva . .nekolika kliknutima a nastaveni toho systemu zabere cca tak pet minut ne vic .. ano ..nainstaluju ovladace .. s tema bejva nekdy problem, ale nutno rict, ze support na PC je opravdu stonasobne vyssi, levnejsi a casto lehce resitelnej. Muj notebook je T7500, 4gb ram, Nvidia 8600GT s 256, robson a 160GB disk 7200rpm .. za 40tisic . .konkurujte mi s macem ;)) .. dostanete se abyste dosatli totonzou konfifguraci snad na dvojnasobek ceny .. nehlede na to, ze na XPcka existuje milion utitlit, programu, tkery jako grafik vyuziju / hlavne co se tyce projekci /, .. druha vec. . pocitac bejva na XPckach obecne rychlejsi .. i co se tyce adobe rad, ktery pokud vim, tak cs3jka je primarne delana pro PC a ne i pro Mac jako kdysi ( tudiz plus s tim, ze pro grafiky je mac nejlepsi volba, taky pada ) = pomalejsi .. zkuste si o tom enco najit .. a co se tyce "in" veci .. osobne se mi apple styl fakt nelibi, je to horsi vzhled nez maj visty .. nebo je tu fkatn ekdo komu se libi ty dementi gradienty obecne??? . .nesnasim vzhled vist, nesnasim vzhled defaultnich XPcek, jedinej vzhled, kterej akceptuju je opravdu WIN2K styl .. jednoduchej, rychlej, prehlednej. . .jasne . ma to par prijemnejch vychytavek, ktery se daj ale udelat i na linuxu a na windows jsou podobny utility, ano . .muj pocitac nema senzory, kteryma ovladac pocitac, ale jak rikam . .chci pocitac na praci a ne na to, abych pred tim maval, nebo s nim kroutil ve vzduchu. Jinak uzite si iTunes a Final Cut atp, ale jak rikam, az budete chtit delat neco ne tak provarenyho .. tak vas mozna bude mrzet, ze neexistuje verze pro Mac . . plus .. i na PC je mozny nainstalova macOS ;)) .. uprimne kecy ohledne milose, beru jako kecy od cloveka co s tim proste neumi. Vsechno co gyd popsal je dukazem akorat to, ze to neumi ovladnout .. pritom staci jeden klik, aby bylo vsechno v nejuspornejsi verzi, aby pes neprudil a aby pri vsunuti cdcka se to na nic neptalo. Necht si Milosove dal uzivaji sveho predrazeneho, bileho, hypercool, mene podporovaneho a dement gradient stajl MAC ;)) .. me jde na windows vsechno, rychleji a levneji ;)) .. Aneb jak marketing zvytezil nad rozumem .. PS .. nejsem Radek Hulan

31. 10. 2007 / 14.04 / D

Zato p�echod z 10.2 na 10.3 byl docela z�sadn�. Do t� doby naprosto ot�esn� opera�n� syst�m za�al b�t tak trochu pou�iteln� :)) Jinak ty �pravy mezi jednotliv�mi MacOS verzemi te� v t� 10 se daj� docela dob�e p�irovnat k SP u Windows. Co m� fascinuje byl hype procesor� G5, kter� v grafech Apple vych�zely v�dycky asi dvoun�sobn� v�konn�j��, ne� dvouj�drov� Xenony a jak p�e�el Apple na Intel procesory, proto�e IBM nep�i�el v�voj dal��ho procesoru pro Apple zaj�mav�, tak najednou za�ly oby�ejn� dual core od Intelu vych�zet dvakr�t v�konn�j��, ne� G5... a pak jim v��te slovo... trapas :))

J� jsem Apple zavrhnul a kompletn� p�e�el p�kn� na Windows a ��ste�n� Linux. Hotov� plej�da alternativn�ch program�, podstatn� v�t�� kompatibilita s ��mkoliv, mo�nost odstran�n� t�ch dementn�ch efekt�, kter� jen zpomaluj� pr�ci :))

A te� n�co pro oboj� (u�ivatele platformy IBM compatible i Apple) - Adobe se rozhodlo vydat CS3 v edici pro studenty za 2 190,- K�. Jen mus�te dodat potvrzen� o studiu a... nesm�te ji pou��vat pro komer�n� ��ely, ehm :))

31. 10. 2007 / 13.57 / Marty

hosi , me jede uz asi 4 roky windows XP na kompu bez preinstalovani..ono zalezi na HW a hlavne pristupu uzivatele......jo a nejedeu SP2 *14*..takze to je asi tim hehe....

btw chapu, ze pro grafiky je MAC jasne reseni...pro ostatni zbytecny luxus...

31. 10. 2007 / 13.44 / chuantor�na

MADCAP Tak st�m rezolutn� nesouhlas�m. Ne� si vylad� wokna m� fousy a� na zem !!!!! A poka�d� kdy� n�co instaluje� tak je to porod a n� �e n�

31. 10. 2007 / 12.53 / Kleptoman

C00BA: zalezi na tom, jak definujes plnohodnotnou novou verzi OS.. Z marketingovyho hlediska je to pocet novejch funkci, zmena vzhledu apod. - zalezi hlavne na marketingovym oddeleni. Z hlediska OS je to hlavne zmena jeho vnitrni koncepce, funkcnosti a architektury.
Z tohohle hlediska mi prechod z 10.3 na 10.4 nijak zasani neprisel (mozna je to tim, ze 10.3 sem pouzival opravdu kratce), nicmene za plnohodnotnou novou verzi OS by se dala povazovat i 10.4.4 a s nim spojena funkcnost na x86 platforme.

31. 10. 2007 / 12.31 / MadCap

nieco k tomu HW >
jediny iMac co za nieco stoji je 24" a ten bohuzial tuhne (casto, problem ovladacov grafiky/grafiky samotnej) inak je gut a za relativne slusne prachy na to co to vie (aj ked ked nepotrebujete mat komp v monitore tak je to drahe jak svina)
Mac Pro sa neoplati totalne vobec, to uz radsej hocijaky workstation dell, fsc, hp ....
MacBook Pro je slusny notas, hlavne tie nove s LED podsvietenim sa daju, ale aj tak by som si asi kupil Dell, kvoli spolahlivemu servisu (ano aj apple uz ma v cr, ale bohvie ako funguje ....).

nieco k tomu SW>
to co postol GYD z historie je uplne typicke ... teraz mas to iste z vistami, nikto ta nenuti ich pouzivat > mozes ich aj legalne downgradovat zadarmo alebo za nejakych 500 ci kolko. Masox je blbuvzdorny a skutocne predava aj susene hovno ako svieckovu. Tym nechcem povedat, ze je to zly system, naopak ale zaroven chcem poznamenat, ze wokna su obecne rovnako dobre/zle ... (globalne)

31. 10. 2007 / 12.19 / swordus

2 MK1982: zasilkovou sluzbu muzu jenom doporucit, taham pres ne veci na paintball a usetril jsem uz tisice a tisice....koukal jsem se i na apply a musim rict, ze az nadejde cas a budu premyslet jaky notebook poridit tak to bude touto cestou. Cetl jsem mnoho srovnani a debat viz tato, ale na praci a media je apple opravdu asi nejlepsi. Jeste musim nekde osahat *8*

31. 10. 2007 / 11.53 / c00ba

2KLEPTOMAN: mozna by stalo za to si neco o verzich OS u Apple precist pac prechody 10.4 na 10.5 NEJSOU srovnatelne se ServicePacky u Widli. Jde vzdycky o plnohodnotne nove verze OS (tedy jako Win2000, WinXP, WinVista). Mezi verzemi apple vydava i updaty a to jsou pak verze napr. 10.4.1, 10.4.2 atd. Uz chapes?

31. 10. 2007 / 11.10 / Kleptoman

GYD: to je, pokud vim, pouze u OEM verze. Vymena jednoho-dvou kusu HW tohle nezpusobi, v pripade nejakyho majoritniho upgrade sem smirenej s reaktivaci, pripadne koupi novy licence.
Na druhou stranu, v prubehu pristich 2-3 let dostanu zadarmo par service packu, nebudu za novy funkce muset platit cenu plny verze OS, jako je to u Apple v pripade prechodu z 10.4 na 10.5

Co se tyce ochrany obsahu, veci s DRMkama si do pocitace nenatahnu uz z principu, takze tenhle problem neresim. Ono vydavatelstvim casem dojde, ze timhle si pod sebou podrezavaj vetev, viz Apple a iTunes bez DRM. Do doby, nez se tohle zlepsi obecne, rad prispeju projektum jako je novej model distribuce Radiohed, a dal pojedu HD filmy z torrentu, kterejch se zadna ochrana obsahu a downscaling netyka.

31. 10. 2007 / 10.46 / Gyd

EFA: ja bych si na to nevzpomel, ale nedavno jsem neco hledal v historii YP a tohle jsem si zapamatoval:D
To, co popises, je vicemene identicka situace, ktera se odehrala pri uvadeni XP na trh, byly spatny drivery, spousta SW nefungovala korekne, XP se taky furt ptaji, informuji a nabizeji reseni. Souhlasim, ze aplikace autorskych prav je ve Vistach resena ponekud podivne.

31. 10. 2007 / 10.30 / efa

GYD: co to zase vytahuje� heheh :) pravda tenkr�t m� ty XP sraly, ale zase je to o tom �e to bylo nov� a nevylad�n�. ted s XP nem�m ��dn� probl�m ale VISTA to je prost� pr�ser. Donekone�na se t� to na n�co pt�, po��d. nav�c ovlada�e pro to je�t� nejsou polad�n� v mnoha p��padech. nainstalovat tam tmobile modem byl porod prost� a pak vym�n� jeden d�l (u notebooku to nen� probl�m) a �e�� autorizace a hlavn� �e mi ten zmetek sam od sebe o��zne kvalitu MP3 jen proto �e si mysl� �e to nem�m koupen� nebo film tak to je dost omezuj�c�

31. 10. 2007 / 10.29 / efa

MK1982: d�k za tip to vypad� zaj�mav� kua.

31. 10. 2007 / 10.21 / mk1982

na MACku v praci delam uz 4 roky. Prosel sem nekolika modelama i systemama. Ted v patek uz budu mit i doma tohohle iMaca 24 palcovyho {odkaz} Kdo si MAC poridi nikdy nebude litovat. Je to proste Jaguar mezi osobnima pocitacema.

jasne je to trosku drazsi ale pokud je nekomu cena vysoka at vyzkousi tohle www.zasilkova sluzba.com
zridej vam postovni schranku v usa. Koupej MACka v APPLE STORU za super dolarovou cenu. poslou ho do vasi schranky a pak preposlou domu do cech. Usetrite na 60 tisicich tak kolem 20ti...

31. 10. 2007 / 10.08 / Gyd

KLEPTOMAN: s Vistama je problem v omezovani uzivatelu a aktivaci, souvisejici s HW (podle vseho, co jsem cetl), vymen v PC kar kusu HW a udelej svym Vistam "papa".

To se ale doresi, v ramci objektivity si tu dejme jeden Efuv update o Windows XP, datace je 21.5.2003:

V�era sem str�vil 5 hodin u win XP. PANEBO�E! Jestli u n�koho zn�m�ho najdu tenhle syst�m, budu ho pova�ovat za nejv�t��ho MILO�E pod sluncem! Co tohle je za pras�rnu to sv�t neza�il. Vyhledat na disku n�jak� soubor znamen� proklikat se n�kolika stupidn�mi ot�zkamy oran�ov�ho ps�ka. Otravn� hl�ky co s Cd kter� ste pr�v� vrazily do Cdromky, neuv��iteln� hloup� ale zato d�kladn� a naprosto nepou�iteln� oskinovan� mediaplayer a dal��ch mili�n "vychyt�vek" tohohle syst�mu m� dostaly do kolen. Ne�t�st�! A to u� se tu nebudu zmi�ovat jak sem p�etahoval ��etnictv� disketu po disket� do obstaro�n�ho IBM notebooku s n�meck�mi windows abych mohl vytisknout seznam z�kazn�k�, proto�e XP u� jaksi tot�ln� serou na n�jak� DOS, a mo�nou nab�dku emulace star��ch syst�mu WIN95 a 98 beru pouze jako nejapn� �ert pana Gatese. Nejsem z �ady t�ch co kritizuj� Microsoft kudy chod� a ned�m s�hnout na WIN2K, ale XP�ka to je teda �l�pota mimo zase...Na druhou stranu m� p��jemn� pot�il Olympus. M� reklamace prob�hla bez probl�m�, chlap�ci poslali fo��k, opraven�, vy�i�t�n�, s novou gumou, kterou sem si s�m lepil sekunodv�m lepidlem a taky to tak vypadalo. ��k�te si - v�dy� to je p�ece jasn�...no nen� to v�dycky samoz�ejmost �e dostanete to na co m�te n�rok....


prdel, co? *1*

31. 10. 2007 / 10.03 / Kleptoman

Evidentne jsem z nejaky uplne jiny planety nez vetsina lidi tady, a riskuju verejny lyncovani, pripadne obvineni ze spolceni s Hulanem, ale..
Jabko mam pres 2 roky, jeste staryho powerbooka, koupil sem si ho, potreboval sem ntbook na praci, proc to nezkusit. Nejakou dobu jsem delal jen na nem, takze mam moznost srovnani.

Kazdopadne - muze mi nekdo vysvetlit, co je spatnyho na Vistach? :) Je to nekvalitni produkt, ci pouze firma, ktera ho prodava? Poridil jsem je na zkousku s novym pocitacem, provozuju je pres pul roku a dosud nebyl duvod ke stiznostem, naopak :) Vicemene zazivam ten Patawuv kyzenej slastnej stav, kdy mam pocitac jako pracovni nastroj, a jeho chod resit nemusim. Ma par mensich much, nicmene na ty sem narazil i u Tigera.

31. 10. 2007 / 09.29 / Gyd

ENDLIFE: jak prosimte muzes doporucovat prechod, kdyz je tvuj Mac teprve na ceste? Dodavka s SW Mysleni taky terpve dorazis, ze?, *10*

31. 10. 2007 / 08.34 / [ K! ]

30.10.2007 15:55 MARTY - True, true, true

30.10.2007 16:05 EFA - seskl�d�n� z komponent� nebo p�einstalace neexistuje?

31. 10. 2007 / 08.33 / [ K! ]

Bill je �ulin�da a t�m, �e kraden� syst�m d�l� nesofistikovan� ponouk� v�cem�n� v�echny aby za tento bohu�el siln� roz���en� paskvil neplatili. Radek vyhul�n doesn't matter!

31. 10. 2007 / 08.07 / FRKY

jak to v�echno je v� akor�t radek

31. 10. 2007 / 08.03 / nyvl

jen potvrzuji potvrzene, na macu rok jako bezstarostnej uzivatel, switch bez problemu ... kdo na tom chce makat -dobra volba - zadny "omrdy,osery", kdo chce donekonecna tunit skiny a parit hry tak nee.

31. 10. 2007 / 07.25 / Carlo$

Efa: Yaara bude mit kamarada? *8* myslim, ze s MacOS budes spokojeny ;-)
Safirus: Linux..ach ten linux, nejsem zaprisahly Win clovek, ted jsem opet s Linuxem koketoval (konkretne Ubuntu a LinuxMint) a nevim no...jako uz to docela funguje, ale porad to neni jaksi ono.

31. 10. 2007 / 01.50 / PB

ve stejne situaci jsem byl pred pul rokem - prechod z PC na Mac. ted muzu naprosto klidne rict ze to bylo nejlepsi rozhodnuti ohledne PC jake jsem zatim mel - macbook pro slape naprosto skvele, adobe programy zvlada naprosto perfektne a na OS si po dvou tydnech clovek zvykne tak ze na windows se citi nesvuj. windows mi mimoto bezi pres parallel desktop, a funguje naprosto bez problemu. s konverzi souboru z pc jsem zatim problemy nemel, vse funguje ok. to jak mac vypada, jak se ovlada a celkovym pocitem z dlouhodobe prace je v kategorii laptopu neprekonatelny (a to mam jen 15" model). jdi bez obav do toho. a jako tip - nejlepsi je objednat si primo z USA - rozdil mezi cenou tam a tady je skoro 40%, applecare a zaruka je zarucena celosvetove. taky je dobry dokoupit hned dalsich 2 GB pameti. cela masina vcetne iWork me stala 2500 dolaru, vcetne zadarmo ipod nano behem letniho back to school promotion. to je cena za kterou se lepsi a hlavne krasnejsi a prijemnejsi notebook nesezene.

31. 10. 2007 / 00.16 / patawa

ja nevim proc to resi efa, ale muj duvod je jednoduchy, ja uz se v tom nechci vrat, nechci resit omrdy, osery, chci sednou a makata, pro me ten komp neni zabava, ale pracovni nastroj, nehraju na tom hry, nebavim se na nem (nepocitaje komunikaci), ja na tom makam a den reseni oseru s necim, co nefunguje me fakt stoji prachy - klise, ale prakticky overene. Na applu sem na nejakou dobu sedel, mam s nim tu praktickou uzivatelskou zkusenost a vyjma vtipne historky, ze sem pul dne hledal zavinac, sem s nim nemel sebemensi trabl. Co jsem potreboval, jsem za 2 dny pochytal. Do toho resim, ze potrebuju notebook, kterej je pro me profesne defakto nepostradatelny, a tak kdyz to vsechno pokratim, tak ta rovnice vychazi jednoznacne. Win apps na tom v pripade potreby rozchodim, uzivatelsky je to to, co potrebuju = neresit a makat, do toho v pripade macbookpro mobilita s vykonem, takze jak uz sem psal predtim, jedinej oser je tech 70 tacu ;)

30. 10. 2007 / 23.36 / c00ba

jo jeste docela zajimave (i kdyz uznavam tendencni a ted uz ne uplne aktualni) srovnani tech tolikrat zminovanych cen {odkaz}

30. 10. 2007 / 23.34 / Kundik

Chtel bych si nekdy vyzkouset praci na Macu a zazit to o cem tu pisete. Ja mel vzdy pc a vidle, nerikam, ze nebyl problem, ale nikdy nic, co by neslo vyresit bez vetsich nervovych kolapsu a rozhodne ne tolikrat aby to bylo na zmenu platformy. Ja osobne volim i na dale win (xp, visty zatim nechci ani zkouset) a to zejmena proto, ze napriklad nakup CreativeSuite 3 WebPremium vyjde momentalne na nejakych 40k bez dane. Kompa jsem postavil za asi 30k + 3litry za oem verzi xpcek profi. Komp ma v sobe lehce potaktovanej quadcore, 4gb ramky, atd...proste Crysis demo v 1920x1200 na plny detaily bez skubu. Nakupem softu budu zhruba na cene blizici se 80.000 Kc. Vzhledem k tomu, ze je to pro me investice jako krava, proste volim pc. Porad mi to prijde jako vic vykonu za min penez. Je to teda samozrejme stolni komp, pri nakupu noutbuku bych nevedel kam sahnout. Nemam nic proti applu, ale nejak nevidim duvod, proc si ho porizovat. Stabilni system na pc neni pro rozumne pocinajiciho uzivatele zadna utopie a ze mam hranaty ikony a nepruhledna okna, to mi vazne nevadi. btw jak to poresite na applech s legalnim softem typu adobe? myslim ty z vas co planuji prechod pc > mac.

30. 10. 2007 / 23.01 / resys

prave taky resim stejny problem, jen by mi asi stacil macbook a ne verze pro. je ale skoda ze ho delaji jen 13-ti palcovy ale se stejnym rozlisenim jako bezne patnactky. ma s tim nekdo zkusenosti, jak moc je ten rozdil znatelny pri delsi praci a tak? dikec. jinak mi chlapik v apple centru rikal ze dva systemy klidne muzou byt a ze si v leopardu muzu tahat veci co sem delal ve woknech ale ze z woken se (nastesti?) do leoparda nedostanu.

30. 10. 2007 / 22.57 / STEFE

Nacaty jabko je o financich. To ted stranou, podle me jde primarne o OS a soft. Leopard je urcite kvalitni, lec taky neco stoji, Lnux je stejne kvalitni a nestoji nic, teda pokud si clovek nekoupi krabicovku s manualem a dalsima x DVD-ckama plnych softu a samozrejme podpora k tomu. Hergot, to zni ne jak nazor, ale jak tezka propagace *8*

Ja sel do openSUSE 10.3, na ceste z {odkaz}

30. 10. 2007 / 22.01 / c00ba

hehehe *8* *15* toz pod to se klidne jako VELMI SPOKOJENY jablickar neco ke 2 rokum podepisu. Samozrejme ze Mac neni samospasitelny ale je to neuveritelna pohoda ve srovnani s Widlema.

30. 10. 2007 / 20.53 / chuantor�na

jako na Mac jsem p�e�el p�ed rokem a nem��u se st�le nab�i a pochopit jak jsem mohl bez toho ��t. v�em doporu�uji. Prost� v�echno funguje jak m� a nav�c v�e p�kn� vypad�. A leopard bude slu�n� lamb�d� :-). bohu�el taky jsem zast�val n�zor k �emu MAC, ale te�...... *1*

30. 10. 2007 / 20.32 / Safirus

Osobn� sp�e p�em��l�m nad t�m Linuxem a k tomu XP.

30. 10. 2007 / 19.54 / STEFE

Zelezo nechat, Billa poslat k certu a nahodit Linux, treba osvedcenou distribuci SuSe, kterou ma pod palcem Novell. Pripadne mozna bezproblemova kombinace mit oboje na jednom bazmeku. Apple oka, ale stejne zjistis, ze mas sice neco in, funkcni vecicku a OS vybaveny v zakladu, ale presto to nebude uplne ono. Linux ti nabidne srovnatelne, neni nutne menit HW a cena famozni.

Vista... jak te to jenom mohlo napadnout kluku, pracky urazit *1*

30. 10. 2007 / 18.19 / J�dluj�c� bernard�n

PIR: A syl�el jsi u� o {odkaz} ?

30. 10. 2007 / 18.08 / Flako

Na stara kolena se jiz tri a pul roku ucim na PowerBook G4 a nebyt toho, nemel bych zajem o zadna tlacitka a obrazky a tak. A ani s vami bych se neseznamil a nebyl by s nami ani youngprimitivni pes Tag *4* *13*

30. 10. 2007 / 18.04 / PiR

Jde rozjet MacOS pres virtualni masinu. Klasicke dva paralerni systemy nejdou v tomto pripade pouzit, bude to vyzva pro nase IT oddeleni :) urcite dam vedet jak to dopadlo...

30. 10. 2007 / 17.31 / J�dluj�c� bernard�n

Blunted: na Macovi rozchod� pod OS X Windows ur�it�, na PC rozchod� OS X pomoc� Dual Bootu (pokud m� vyhovuj�c� hardware).

30. 10. 2007 / 17.21 / Toyak

Efo koup� komp i bez Vist (nebo ti k nim u profi verze daj kl�� na downgrade na XP�ka mysl�m), ale dyt na Applu u� jedou i Windowsy, ne? U t�ch nov�ch s intel�ck�ma Core Duo procesorama. Dokonce mi n�kdo ��kal, �e tam jde m�t oba syst�my a p�i startu si vybere�.

30. 10. 2007 / 17.16 / blunted

2 pir: celkem by me zajimalo jak to povali... dotaz, muzou byt na jednom pc visty i leopard? v diskuzi pod tim clankem jsem cetl ze to nemusi byt mozny..nevim... dej vedet:)

30. 10. 2007 / 16.50 / PiR

Tak Leopard uz je dole... dam vedet jak to na PC jede :)

30. 10. 2007 / 16.28 / efa

kterej aktu�ln� cen�k m� namysli?

30. 10. 2007 / 16.15 / endlife

P�echod m��u doporu�it, adrenalin stoup� ka�d�m dnem, m�j Mac mini by m�l dorazit koncem t�dne. Jak se dlouhodob� osv�d��, to uvid�m :)

A pro ty, co �e�� vysok� ceny: omrkn�te aktu�ln� cen�k. Opravdu se na n�j pod�vejte.

30. 10. 2007 / 16.05 / efa

marty: nekoup� komp bez windows vista

30. 10. 2007 / 15.55 / Marty

minimalne se na Visty vyprdni a val si XPcka....

30. 10. 2007 / 15.25 / unclean

resim stejny "problem" ,dneska jsem konecne objednal MACka MBP 2.2 .... viva la apple...

30. 10. 2007 / 14.53 / T�pe

Jen se mi tak asociovalo:
{odkaz} :))

30. 10. 2007 / 14.52 / patawa

gyd: nj, ale to uz pak neni takova frajerina ;)

{odkaz}

30. 10. 2007 / 14.17 / Gyd

SWAH: ja bych to nevidel tak tragicky, nase penize to nejsou, kdo na to ma, at si to koupi. Kazda strana ma dve mince. Osobne bych touhu po Apple resil nakupem nejake solidni masinky bez jejich znacky a separatnim dokoupenim OS, pokud to jde (to nevim, pokud ne, pak nezbyva, nez si koupit jejich stroj se znackou)

30. 10. 2007 / 14.14 / swah

Nerad bych rozpoutal flame, tak�e krom� v�roku, �e jejich marketingov� odd�len� dok�e ud�lat z hovna prvot��dn� sv��kovou, si sv�j postoj k Applu nech�m pro sebe.

30. 10. 2007 / 14.12 / efa

patawa: jojo, ve fin�le je to jenom o t�ch pen�z�ch no

30. 10. 2007 / 14.05 / patawa

resim to same uz asi mesic a pul a uz sem jasne rozhodnutej, jdu do applu
jednak s nim mam os. zkusenosti, do toho reference od kamaradu, leopard na trhu a myslim, ze neni co resit, vyjma penez ;)


© Copyright 2012–2026 youngprimitive.
All Rights Reserved.
D�msk�P�nsk�