K poskytov�n� sv�ch slu�eb pou��v�me soubory cookies. Kliknut�m na „P�ijmout“ souhlas�te s pou�it�m cookies za ��elem analytiky a marketingu.

V�ce informac�
Nastaven� cookies P�ijmout v�e

Nastaven� cookies

V tomto okn� si m��ete upravit pou��v�n� cookies podle vlastn�ch preferenc�. Pokud ponech�te v�choz� nastaven�, budou povoleny pouze cookies nezbytn� pro fungov�n� webu.

Technick� cookies – nezbytn� pro fungov�n� webu

v�dy povoleno

Technick� cookies jsou nezbytn� pro fungov�n� webov�ch str�nek, nen� tedy mo�n� je zak�zat. Obvykle se nastavuj� v reakci na akce, kter� na webu sami provedete, jako je nastaven� zabezpe�en�, p�ihl�en� a vypl�ov�n� formul���. Tyto cookies m��eme nastavit my nebo poskytovatel� t�et�ch stran, jejich� slu�by na webu vyu��v�me, a neukl�daj� ��dn� informace, kter� lze p�i�adit konkr�tn� osob�. M��ete si nastavit sv�j prohl�e� tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich zas�lal upozorn�n�. M�jte ale na pam�ti, �e n�kter� str�nky bez t�chto soubor� nemus� fungovat spr�vn�.

Cookie Popis
cookies_level Va�e nastaven� cookies z tohoto dialogu
PHPSESSID Rela�n� cookie udr�uj�c� ID aktu�ln� session

Analytick� a v�konnostn� cookies

povolit

Analytick� a v�konnostn� cookies se pou��vaj� k anal�ze n�v�t�vnosti webov�ch str�nek a k dal��mu zlep�en� jejich fungov�n�. Pom�haj� n�m porozum�t z�jm�m n�v�t�vn�k� a zp�sobu, jak�m na�e webov� str�nky pou��vaj�. Tyto cookies neshroma��uj� informace, kter� by v�s mohly identifikovat.

Cookie Popis
_ga_Q5WWRN5W1M Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics
_ga Cookie analytick�ho syst�mu Google Analytics

Marketingov� cookies

povolit

Jsou pou��v�ny pro sledov�n� n�v�t�vn�k� na webov�ch str�nk�ch. Z�m�rem je zobrazit reklamu, kter� je relevantn� a zaj�mav� pro jednotliv�ho u�ivatele a t�mto hodnotn�j�� pro vydavatele a inzerenty t�et�ch stran.

Cookie Popis
_gcl_au Marketingov� cookie Google Adwords
_fbp Marketingov� cookie Meta
Povolit v�e Povolit vybran�

Aktu�ln�

18. 10. 2005 / Filip Urban / aktu�ln�

Fascinuje m� �asto p��stup n�kter�ch firem. Tak t�eba m�j nejmenovan� poskytovatel internetu kabalem. Sepsal sem s nima smlouvu na linku 256 Kb/s s cenou 320k�. Ka�d� m�s�c k 27 pos�l�m na jejich ��et 320 K�. Cht�l sem proto logicky n�jak� doklad o tom, �e platim internet, abych si mohl d�t n�jak� da�ov� doklad do ��etnictv�. Tak tam vol�m a sle�na �e pokud bych cht�l dostavat faktury, musel bych platit 450 K� a nebo zaplatit na rok dop�edu. Ani jedno mi nevyhovuje, proto�e linka se t�hne sotva rychlosti 128kb/s a rok dop�edu platiti nehodl�m, bo nev�m jak tu zkejsnu dlouho. Tak se ji pt�m jak to jako d�laj�, kdy� se dnes mus� vystavit doklad i na ��stku vy��� jak 50,-. Na to mi jenom zopakovala dv� mo�nosti jak bych doklad mohl z�skat.

Nev�m, �koly nem�m, ale jak pak teda �e�� ��etnictv�? To jim jdou jako prachy od klientu co nepot�ebuj� doklad na n�jak� ��et a ti co cht�j� doklad plat� v�c a nebo hotov�? Nezd� se mi to moc f�r. Je tu n�jak� odborn�k co by mi to vysv�tlil? D�ky



Koment��e

Kontroln� k�d: kontroln� k�d
21. 10. 2005 / 14.57 / PAJDAK

Btw. Nen� ten z�kon "u�tenka nad 50 K�" u� zru�en�?

21. 10. 2005 / 14.47 / PAJDAK

Nev�m jestli je to zrovna tenhle p��pad, ale mnoz� poskytovatel� netu maj� odli�n� ceny pro dom�cnosti a pro firmy. Pro firmy jsou samoz�ejm� vy��� (Co� ale asi v�). Toto mi p��jde jako jedin� mo�n� legaln� vysv�tlen�. Na ��tov�n� bez dokladu bych se vysral, p�� bych rozhodn� nepodporoval takov� svin� a nech�pu jak m��ou s takov�m p��stupem existovat

19. 10. 2005 / 19.46 / David

hele, tohle neni tak neobvykly, jen by ti to meli rict na rovinu, na zacatku, s dph, bez dph, doklad, ano/ne
je to jen na dohode obou stran

19. 10. 2005 / 18.32 / Martina

ahoj Efo, to co podnika tvuj provider je cekem svinarna. Taky nejsem pravnik, ale co se jich tyce, tak musi dodrzovat podminky smlouvy. Pokud ty s nimi mas sepsanou smlouvu s fixne stanovenym mesicnim poplatkem, jsou ze zakona povinni ti vystavit danovy doklad (tusim ze tohoto by se mel tykat zakon o ucetnictvi c. 563/1991 Sb. v jeho pozdejsim zneni, �8 a �9 a take zakon o DPH 235/2004 Sb. v jeho pozdejsim zneni a to konkretne �26 a �28), zneni zakonu najdes na {odkaz} Je samozrejme mozne, ze tu vychytavku, kterou ti rekli (tzn. vystavovat fakturu az od 450,- Kc) maji ve vseobecnych podminkach, nicmene stejne si myslim, ze by to bylo soudne napadnutelny. Takze asi tak, drzim palce.

19. 10. 2005 / 15.13 / brat

ale no tak..jedina obrana je se stat taky kurvou a obrat kde koho...smele do toho:!

19. 10. 2005 / 10.53 / Bishop

fakturacn� udaje jako FO nepl�tce DPH

19. 10. 2005 / 09.46 / ROZSKY

Tak sem se ptal u�itelky ��ta, a v�pis z bankovn�ho ��tu sta��. Jediny co pot�ebuje� je smlouva o poskytov�n� slu�eb, kterou mus� m�t uzav�enou na I�O a ne na rodny ��slo..........

18. 10. 2005 / 18.45 / peca

no, myslim, ze vypis z bankovniho uctu nestaci, rekl bych, ze potrebujes danovy doklad, protoze na nem najdes ICO poskytovatele, jestli je platce DPH a blablabla.... takovy veci. Pokud ti navic nevystavili fakturu, jde to jasne do jejich kapes, protoze to, ze nekdo jen tak mesicne posila 320 kc neni pro ne duvod, aby to danili, kdyz tam neni doklad. Existuji elektronicke faktury, dojde ti normalne dokument v pdfku, kterej muzes zakladat do ucetnictvi.

18. 10. 2005 / 17.03 / rozsky

No Efo, sta�� ti norm�ln� i slo�enka nebo v�pis z bankovn�ho ��tu. Norm�ln� to za��tuj na 518, a je to..... Z�tra �kol�m Bishopa, tak to m��ete n�kdy probrat:) Ale kdyby se ptali lidi z Finan�n�ho ��adu, tak sem tu nikdy nebyl jo...:)

18. 10. 2005 / 16.25 / Majkl

Efo , jedna se o jasnej zdroj cernych nezdanenych penez pro providera. Teoreticky se spolupodilis na jejich trestnym cinu (ne nechci delat bububu, ale tim ze jsi pozadal o doklad a nedostal ho, zaplatis dalsi fakturu (zaplatpambu pres banku-mas vypis jako doklad) beres na vedomi ze ti poskytuju sluzbu bez nalezitejch dokladu. A tise s tim souhlasis. Myslim ze na 90% prijdes o providera, ale nez podporovat takovyhle mrzaky tak bych fakt dal podnet k prosetreni na FU. Napis jim jeste par mailu at mas papirovej doklad o tom ze jsi opravdu fakturu zadal a nedostal, rozdil mezi cenou bez dokladu a s dokladem je trestny cin kraceni dane!!nejsem pravnik -jen obchodnik- tak pokud to nekdo dokaze formulovat lip tak predem dik.drzim palce

18. 10. 2005 / 15.59 / dan

doklad by asi m�li vydat, nicm�n� �asto sta�� tv�j v�pis a smlouva. V�ce tv�j ��etn�.

18. 10. 2005 / 15.01 / exoffo

Maj� to jako povinnost. Doklad ti d�t mus� a samo zdrama aby sis to mohl za��tovat. Pokud ti ho necht�j� d�t, nebo za n�j cht�j� p��platek tak se ur�it� nenech odb�t a nic jim navrch ned�vaj a st�j si za sv�m. Takhle to d�lat nem��ou. To je jako kdyby sis v obchod� p�ipl�cel za ��tenku. Nejsem odborn�k, ale studuju ekonomku tak jist� mal� p�ehled u� m�m:) rozhodn� z nich tu fakturu vymla�

18. 10. 2005 / 13.12 / Plasta

EFA : : ze zakona je dano ze obchodnik je povinen za zbozi nad 50 k� vystavit u�tenku pop� fakturu pokud se nemylim ... takze kdyz si koupis cigara za 53,- mel bys dostat uctenku ...tady jde sice o slu�by ale princip je stejny... stejne tak si muzes ty delat narok na vysteveni dokladu o zaplaceni po tomto zvlastnim poskytovateli ... a pokud odmitaji ... nebal bych se vyuzit dalsi sve pravo a nechal bych na to vlitnout prave ten nize zminovany FU... nenech se sebou p�ece vyjebavat jak v prvn� t��d� p�i c��k�ch...

18. 10. 2005 / 13.05 / Frogy

Helm:jasne... btw. nemeli by tomu efovi teda poslat minimalne el.podobu faktury? neznam teda legislativni stranku problematiky, ale asi bych na ne tlacil.. protoze musi dostat fakturu na stejnou castku jako ma ve smlouve

18. 10. 2005 / 13.01 / Marty

ja bych je zazaloval :DDDD

18. 10. 2005 / 12.32 / helm

Frogy:jj usetrit cheli, ale kazdopadne si tu fakturu muzes vyzvednout na webu+jako bonus k tomu dali zdarma komplet vypis volani a zprav (na ktera cisla si volal a posilal..)

18. 10. 2005 / 12.15 / keee

teoreticky by k ��etnitcv� m�ly sta�it v�pisy z bankovn�ho ��tu, ale faktura je faktura... fakt je, �e 130,- m�s��n� je fakt p�lka a m�l by jsi je pr�sknout t�eba finan��ku ;o)

18. 10. 2005 / 12.05 / Frogy

nemam oskara, ale nenabizel nahodou v kampani "odstrihnete pupecni snuru" nebo jak se to jmenovalo, taky cenove zvyhodneni pro ty, kteri nevyzaduji zasilani faktur..? mozna to bylo ucetne neco jineho, ale zamer operatora stejny -
usetrit naklady za fakturaci... ale podle mne by ti poskytovatel tu fakturu mel zasilat (rozdil 130,- K� mesicne je dost zasadni), leda ze by to mel treba zakotvene v uzavrene smlouve...

18. 10. 2005 / 11.42 / Gyd

napis, co je to za providera - nac tajit jmeno? Jinak souhlasim se vsim, co uz tu padlo, bez dokladu a levneji je bezna praxe, obe strany "jako usetri". Ale treba pri registraci domeny jsem se setkal s podobnym postupem.
Nelze pro potreby ucetnictvi pouzit vypisy o prevodu z bankovniho uctu? asi ne co...

18. 10. 2005 / 10.58 / chechet

hehe, cierna ekonomika slape jaxa patri. uplne bezna prax napr. v servisoch: mate to za 350,- ... bez dokladu za 300,-. cista ruka.

18. 10. 2005 / 10.33 / helm

ale teda pokud s nima mas pisemnou smlouvu, tak se nemaji co cukat... muzes "upozornit" financni urad, oni jim to zkontroluji

18. 10. 2005 / 10.30 / helm

efa:heh bezna praxe, desetice jsou jeste nic .) A  jak nemas skoly?Obchodni akademie :D

18. 10. 2005 / 10.22 / sus

Efa-No podle me proste keca.Musis si to vyrvat.Ja v posl.dobe zacinam rezignovat na takovy veci a to je spatne!!!
Nuda-bezna praxe v dnesni dobe.Ted jak rekonstuuju bejvak tak prvni co se me remeslnici zeptaji je s dokladem nebo bez?

18. 10. 2005 / 10.22 / efa

No jo ale tahle firma mus� m�t desetitis�ce nezdan�n�ch kurwa. to bych si teda nelajznul.

18. 10. 2005 / 10.17 / Nuda

Efa : Vysv�tlen� : Je to norm�ln� hajzl�rna kterou na m� v posledn� dob� vybalilo v�c obchodn�k�. Naposled kdy� sem si nechal zaskl�vat okno na bar�ku, tak borka �ekla ve sklen��stv� cenu 580 k� a kdy� sem cht�l doklad tak �ekla 640 k�, mrcha jedna. Fal�uje se v�ude. Ka�d� nezdan�n� koruna dobr�, se v�. �mejdi !!!


© Copyright 2012–2026 youngprimitive.
All Rights Reserved.
D�msk�P�nsk�